مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت برای مو فرفری ها

اسپری دوفاز مو برای موهای فر و آموزش استفاده از آن

اسپری دوفاز مو برای موهای فر

اسپری دوفاز مو یک نوع اسپری است که برای مراقبت مو از آسیب‌های ناشی از ابزارهای حرارتی مانند اتو مو و سشوار کاربرد دارد. این نوع اسپری مو، با باز کردن گره و پیچ خوردگی، مو را نرم، درخشان و حالت پذیرتر می‌کند. دلیل نامدگذاری اسپری دو فاز مو این است که این اسپری موی فر، در دو فاز آب و سیلیکون فرموله می‌شود. استفاده از اسپری دو فاز برای موهای فر برای افرادی با مو فر دائم الزامی است. همچنین افرادی که دائما در حال سشوار و اتو مو هستند، باید از اسپری دوفاز موی فر استفاده کنند. چراکه بهترین مارک اسپری دوفاز مو، بدون هیچگونه عوارض اسپری دوفاز مو، باعث ایجاد یک لایه حفاظتی در برابر حرارت می‌شود.

با آموزش طرز استفاده از اسپری دوفاز مو، از شکنندگی، آسیب‌دیدگی و وز مو فر در اثر استفاده از مواد شیمایی جلوگیری می‌کنید. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر بیشتر با اسپری دوفاز برای موهای فر، فواید اسپری دوفاز مو، عوارض اسپری دوفاز مو و .... آشنا خواهید شد. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

اسپری دوفاز مو برای چیست

اسپری دوفاز مو برای چیست؟

شاید بسیاری از افراد بپرسند اسپری دو فاز چیست؟ همانطور که می‌دانید استفاده از سشوار و اتو مو اگرچه موها را خوش حالت می‌کنند، اما در طولانی مدت سبب بروز اثرات جبران‌ناپذیری رو موها می‌شوند. برخی از این اثرات ناخوشایند شامل موخوره مو، وز شدن و خشکی و شکنندگی مو است. در برخی موارد نیز ریزش مو اتفاق میافتد. استفاده از اسپری دوفاز برای موهای خشک و اسپری دوفاز برای موهای وز سبب جلوگیری از آسیب بیشتر موها در اثر استفاده از سشوار و اتو مو بکار می‌رود.

زمانی که به اسپری دوفاز نگاه می‌کنید، به راحتی از ظاهر آن متوجه می‌شوید که دو ترکیب اصلی این اسپری، آب و سیلیکون است. در طرز استفاده از اسپری دوفاز مو باید قبل از مصرف، محصول را خوب تکان دهید تا هر دو فاز این محصول باهم ترکیب شوند.

در صورت استفاده از اسپری دو فاز برای موهای فر موی شما، نرم، آبرسانی و لطیف می‌شود. همچنین در صورت استفاده از اسپری دوفاز موی فر، سلامت ساقه مو بهبود می‌یابد. یکی از بزرگترین فواید اسپری دوفاز مو این است که از آسیب ناشی از سشوار و اتو مو جلوگیری می‌کند.

این اسپری موی فر، نه تنها مو را روغنی و چرب نمی‌کند؛ بلکه حالتی نرم و ابریشمی به مو می‌دهد. خرید بهترین مارک اسپری دوفاز مو بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که مو آسیب دیده دارند.

انواع اسپری دو فاز مو

انواع اسپری دو فاز مو

اسپری دوفاز انواع مختلفی دارد که در زیر به انواع آن اشاره کرده‌ایم:

  • اسپری دو فاز تقویت کننده مو
  • اسپری دوفاز برای موهای خشک
  • ترمیم و بازسازی مو
  • اسپری دوفاز تثبیت کننده رنگ مو
  • اسپری دوفاز برای موهای وز
  • نرم کننده
  • مناسب برای مو نازک و کم حجم
  • اسپری دو فاز برای موهای فر
طرز استفاده از اسپری دوفاز مو

طرز استفاده از اسپری دوفاز مو

برای طرز استفاده از اسپری دوفاز مو قبل از خشک کردن موی فر باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • بطری اسپری موی فر را به خوبی تکان دهید تا هر دو فاز محصول باهم ترکیب شوند. (اسپری دوفاز برای موهای خشک و هم برای مو مرطوب قابل استفاده است)
  • برای خوش حالت شدن و اسکرانچ مو فر دائم، اسپری دو فاز برای موهای فر را به ساقه مو اسپری کنید و سپس مو را شانه کنید.
  • اگر قصد سشوار کردن یا استفاده از اتو مو را دارید، بعد از زدن اسپری دوفاز برای موهای فر می‌توانید از ابزار حرارتی استفاده کنید. در این صورت آسیب کمتری در اثر حرارت به مو وارد خواهد شد.
  • استفاده از اسپری دوفاز موی فر نیازی به آبکشی ندارد و نوعی روتین موی فر بعد از حمام به شمار می‌رود.
  • از اسپری دوفاز مو نرم کننده می‌توانید پیش از کوتاهی مو فر استفاده کنید. با این کار در زمان شانه کردن، از گره خوردن مو جلوگیری می‌شود.
همین حالا خرید کن....

نکات مهم در زمان استفاده از اسپری دو فاز برای موهای فر

در زمان استفاده از اسپری دوفاز موی فر باید نکاتی را در نظر بگیرید:

  1. از تماس این اسپری موی فر با چشم و دهان بپرهیزید. در صورتی که این اسپری با چشم و پوست تماس داشت، با آب فراوان چشم‌ها و صورت خود را بشویید.
  2. اسپری دوفاز برای موهای فر را در دمای معمولی اتاق نگهداری کنید.
  3. دور از تابش مستقیم آفتاب و همچنین در دسترس اطفال این اسپری را نگه ندارید.
  4. تمام اسپری‌ها بر پایه الکل هستند. از این رو به دلیل شعله ور شدن، در زمان استفاده از آن‌ها نباید هیچ شعله‌ای در اطراف شما باشد.
  5. اسپری دو فاز برای موهای فر را بر روی ناحیه‌ی آسیب دیده و زخمی سر هرگز استفاده نکنید.

فواید اسپری دوفاز مو چیست؟

ایجاد لایه محافظ روی مو، تسهیل در شانه کردن مو، جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن بعد از سشوار و جلوگیری از کاهش رطوبت مو و ... از مزایای اسفاده از این محصول می‌باشد. حال در زیر به سایر مهم‌ترین فواید اسپری دوفاز مو اشاره می‌کنیم:

باز کردن گره مو و آسان شانه کردن مو

باز کردن گره مو و آسان شانه کردن مو

با کمک اسپری دوفاز برای موهای وز، گره مو باز می‌شود و راحت‌تر می‌توانید مو خود را شانه کنید و حالت بهتری به مو بدهید. مشکل گره خوردن مو در بین افرادی که مو فر یا وز و یا خشک دارند، بیشتر دیده می‌شود که اسپری گره باز کن مو فر یکی از راهکارهاست. بعلاوه استفاده از اسپری دو فاز برای موهای فر هم الزامی است.

تغذیه رسانی مو

بسیاری از اسپری‌های دوفاز مو دارای ترکیبات مغذی هستند که در افزایش لطافت مو می‌توانند موثر باشند. به عنوان مثال، روغن آرگان و کراتین هیدرولیز شده از جمله ترکیباتی هستند که به این اسپری موی فر اضافه شده‌اند و باعث تغذیه رسانی و رطوبت رسانی به مو می‌شوند. در این حالت به ترمیم مو آسیب دیده کمک می‌شود و تارهای مو، سلامت از دست رفته خود را دوباره بدست می‌آورند.

خوش حالت شدن مو از فواید اسپری دوفاز مو

اسپری دوفاز مو بر روی کوتیکول مو که خارجی‌ترین لایه مو است اثر می‌گذارد و وزی و خشکی مو را کاهش می‌دهد. با نرمی که در مو از طریق این اسپری ایجاد می‌شود، مو خوش حالت‌تر به نظر می‌رسد. ترکیباتی که در این اسپری وجود دارند خاصیت ترمیم کنندگی دارند و ظاهر مو را سالم‌تر و درخشان‌تر می‌کنند.

اسپری سه فاز چیست و تفاوت آن با اسپری دوفاز چیست؟

برخی از برندها در سال‌های اخیر اسپری‌های سه فاز را وارد بازار کردند. در این مدل اسپری‌های مو از روغن‌های مغذی، سیلیکون و آب استفاده شده است. اسپری 3 فاز مو برای افرادی مناسب است که مو بسیار آسیب دیده دارند. این اسپری درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و از مو در برابر آسیب ناشی از حرارت سشوار و اتو مو محافظت می‌کند.

میزان مصرف اسپری دوفاز مو باید چقدر باشد؟

استفاده از این اسپری 1 بار در روز برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اسپری دو فاز با آبرسانی مو شما، موهایتان را در برابر آسیب‌های ناشی از ابزارهای حرارتی محافظت کند. با این حال استفاده بیشتر از یکبار در روز باعث ایجاد آلرژی، حساسیت‌های پوستی و عوارض اسپری دوفاز مو می‌شود.

آیا این اسپری موی فر موجب سفیدی مو می‌شود؟

اگر از بهترین مارک اسپری دوفاز مو استفاده نکنید، در صورت استفاده بیش از اندازه، دچار سفیدی مو خواهید شد. پس در زمان خرید علاو هبر توجه به قیمت اسپری دوفاز مو، حتما به مارک آن توجه کنید تا از سفید شدن مو جلوگیری کنید.

عوارض اسپری دوفاز مو چیست؟

عوارض اسپری دوفاز مو درصورت استفاده بیش از حد، عطسه و خارش است. البته تحقیقات نشان داده که مصرف اسپری روزانه تنها یکبار، هیچ مشکلی را برای افراد ایجاد نکرده است. لازم به ذکر است در صورت داشتن آلرژی‌های پوستی شدید باید با پزشک یا دکتر داروساز مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *