بلاگ

فر ریز مو در خانه و روش های آن

فر ریز مو در خانه

مدل مو فر ریز یا فر سیم تلفنی تغییر بسیار چشمگیری در ظاهر شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال راهی برای تنوع در ظاهر مو خود هستید اما به رنگ مو و کوتاهی مو علاقه‌ای ندارید، می‌توانید موی فر ریز را امتحان کنید. مدل مو فر سیم تلفنی یا فر ریز مو با ابزار های حرارتی مانند سشوار و اتو مو سخت و زمانبر است. از طرفی فر ریز مو در خانه با این روش‌ها به سبب استفاده از حرارت بالا سلامت مو را به خطر می‌اندازد.

از این رو ما در مرکز فر فرفری سنتر انواع فر ریز موی کوتاه، مدل مو سیم تلفنی، فر ریز موی بلند و .. را با ماندگاری و کیفیت بالا بدون آسیبی به سلامت موهای شما انجام خواهیم داد.

شما می‌توانید در مرکز فرفری سنتر زیر نظر متخصصان مجرب ما و با استفاده از بهترین مواد با اجرای زیباترین فر سیم تلفنی موی بلند و فر سیم تلفنی موی کوتاه زیبایی چهره خود را دو چندان کنید. در ادامه این مطلب از خانه فر فرفری سنتر (سالن سیمین) به آموزش فر ریز مو بدون دستگاه و بدون استفاده از حرارت میپردازیم. همچنین به پرسش‌های شما در رابطه با اینکه چگونه موهای خود را فر ریز کنیم؟ و روش‌های فر ریز مو در خانه خواهیم پرداخت.

برای انجام فر ریز مو به صورت تضمینی بدون هیچ آسیبی به موهایتان تنها کافیست فرم زیر را پر نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان خدمات

روش های فر ریز مو در خانه

در ادامه به انواع روش‌ها و تکنیک‌های مو فر ریز در خانه اشاره کرده‌ایم:

آموزش کامل فر کردن مو با اتو مو

برای آموزش فر ریز با اتو مو بهتر است در ابتدا مو را به خوبی بشویید و بعد از شستشو مو را با سشوار خشک کنید. در قدم بعد برای جلوگیری از آسیب ناشی از گرمای اتو مو از اسپری محافظتی بر روی مو استفاده نمایید. سپس مو را تقسیم بندی کرده و بابلیس مو مناسب را انتخاب کنید. برای ایجاد مدل مو فر ریز سیم تلفنی با اتو باید اندازه صفحات اتو کم باشد. هرچه اندزه صفحه اتو مو کمتر باشد، مدل موی سیم تلفنی زیباتر خواهد بود. معمولا برای اینکار اندازه صفحات اتو مو باید بین 1.5 تا 6.5 سانتی‌متر باشد.

سپس یک دسته مو نازک به اندازه دو سانتی‌متر را انتخاب کنید و اتو را عمودی قرار داده و دسته انتخاب شده را بین صفحات قرار دهید.  کار را با فاصله 3 سانتی‌متری از ریشه شروع کنید و مو را یک دور به دور اتو بپیچانید.

در آخرین قدم اتو را به سمت پایین آورده و مو را از دستگاه جدا کنید. برای تمام دسته‌های مو این کار را انجام دهید تا مدل موی سیم تلفنی زیبایی داشته باشید.

آموزش فر ریز مو بدون دستگاه

اگر سلامتی مو برای شما اهمیت دارد و دوست ندارید که با گرمای ناشی از دستگاه‌های فر کننده آسیبی به فر ریز مو خود وارد کنید می‌توانید بدون حرارت، موی فر ریز زیبایی ایجاد کنید. این روش‌ها عبارتند از: فر با بافت، جوراب و فر ریز مو با نی که در ادامه به توضیحات آنها پرداخته‌ایم:

موهای فر ریز با بافت

برای اینکار مو را شسته و سپس ببافید. برای مدل مو سیم تلفنی باید بافت مو ریز و تنگ باشد. چراکه هرچه مو را ضخیم‌تر ببافید فر درشت‌تر خواهد بود. سپس مو را به دسته‌های 2 سانتی‌متری تقسیم و شروع به بافت کنید.

بعد از بافت مو اجازه دهید تا مو کامل خشک شود و سپس بافت را باز کنید. (می‌توانید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد بافت‌ها را باز نمایید.) برای ثابت نگهداشتن فر و ماندگاری بیشتر می‌توانید از ژل حالت دهنده مو استفاده کنید.

همچنین برای سرعت بخشیدن به کار می‌توانید بعد از مرحله بافت از اتو مو استفاده کنید. برای این منظور اتو داغ را روی بافت قرار داده و چندین بار از بالا به پایین مو بکشید و کمی صبر کنید تا مو خنک شود و سپس بافت را باز نمایید.

آموزش مدل موی فر سیم تلفنی

فر سیم تلفنی به فر آفریقایی معروف است. برای مدل مو سیم تلفنی می‌توانید از دستگاه‌های فر کننده یا روش‌های خلاقانه مانند فر سیم تلفنی ریز با مداد استفاده کنید. برای مدل موی سیم تلفنی با مداد کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

در ابتدا مو را بشویید تا مرطوب شود. مو نه باید خیلی خیس و نه خیلی خشک باشد. برای فر ریز سیم تلفنی باید رطوبت مو به حدی باشد که مو حالت بگیرد.

سپس مو را تقسیم کنید. هرچه دسته‌های مو کوچکتر باشد، فر شما محکم‌تر و ریزتر می‌شود. اما اگر دسته‌های مو بزرگ باشد، فرها شل و بزرگ خواهند شد.

دسته اول مو را بردارید و به دور مداد بپیچید. سپس مداد را 180 درجه بچرخانید تا مطمئن شوید که مو از مداد نمی‌لغزد.

مداد را به مدت 2 تا 3 ساعت در محل مو محکم کنید و اگر می‌خواهید به دسته بندی دیگر مو بروید، یک بند مو یا گیره کشیده بردارید و بند را به دور پیچ و مداد بپیچید. همچنین می‌توانید مداد را به مو خود بچسبانید و یک شب با آنها بخوابید. این کار باعث طبیعی شدن فر ریز مو خواهد شد. اگر عجله دارید می‌توانید از اتو مو در این مرحله کمک بگیرید.

در قدم آخر بعد از اطمینان از خشکی کامل مو، مو خود را از مداد باز کنید. با اولین بخش‌هایی که مو را روی مداد چرخانده‌اید، شروع کنید. اگر احساس می‌کنید که حلقه خیلی سفت است از انگشتان خود استفاده کرده تا به آرامی از بین فرها عبور کند.

فر کردن مو به روش بانتو

این روش فر ریز مو برای انواع مو مناسب است و برای این کار باید مو را مرطوب کرده و زمانی که مو شما حدود 80 درصد آن خشک شد یک قسمت 1 تا 2 اینچی از آن جدا کنید. سپس شروع به پیچ دادن کنید تا شبیه به طناب شود و این قسمت را محکم به دور انگشت خود بچرخانید.

یک گوجه پیچ خورده ایجاد کرده و سپس با سنجاق آن را سفت کنید. این کار را با تمام مو انجام دهید وکلاهی سر کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد کلاه را بردارید و بگذارید مو خشک شود. پس از بازکردن گره‌ها مو را با انگشت شانه کنید و یا اسپری یا واکس مو کار را تمام کنید.

مدل موی فر سیم تلفنی با بیگودی ریز

برای این روش فر ریز مو در ابتدا مو را خیس کنید و شانه بزنید تا گره‌های مو باز شود. سپس یک دسته از مو را لای بیگودی بپیچید و آن را تا کف سر رول کنید. برای تمامی قسمت‌های مو این کار را تکرار کنید و بعد از چند ساعت بیگودی‌ها را باز کنید. انگشت خود را لا به لای مو بپیچید و دسته‌های مو را با یکدیگر ترکیب کنید.

رول کردن مو برای فر ریز مو کوتاه و باز

برای این تکنیک مو را مرطوب کرده و با شانه دندانه درشت مو را شانه کنید. سپس دسته کوچکی از مو را از قسمت جلویی بالای سر برداشته و آنها را در یک جهت بچرخانید.

سپس رشته پیچ خورده را با استفاده از سنجاق و کش مو به حالت گوجه‌ای محکم ببندید. این کار را با مابقی مو تکرار کنید و بگذارید یک شب تا صبح در این حالت بماند. صبح مو خود را باز کنید و لذت ببرید.

فر کردن مو با روش گوجه‌ای بستن مو

از مدل گوجه‌ای می‌توانید برای ایجاد فر مو استفاده کنید. در ابتدا باید مو را بشویید و زمانی که مو مرطوب است، پس از شانه کردن، یک دسته در بالای سر خود درست کنید.

اما اگر می‌خواهید فرها ریزتر و بیشتر باشند، مو را به دو دسته تقسیم کرده و دو گوجه بالای سر خود درست نمایید. با استفاده از سنجاق سر و کش مو، آنها را سفت کنید و بعد از چند ساعت مو را باز کرده و از مدل مو خود لذت ببرید.

همچنین می‌توانید قسمت انگشت یک جوراب را ببرید و قسمت باقیمانده آن را رول نمایید و مو را از میان آن رد کنید. دسته‌های کوچک مو را از بین کش عبور داده و مو را با سنجاق محکم کنید. بعد از چندین ساعت مو شما کرلی زیبایی خواهد شد.

موهای فر ریز با سنجاق سر

برای این کار مو خود را با یک شامپو حجم دهنده به خوبی بشویید و با یک شانه دندانه دار درشت شانه کنید. سپس بعد از خشکی مو، مقداری ژل به مو بزنید و یک دسته از مو را جدا کنید. انتهای مو را به دور انگشت خود بپیچید و سپس مو را تا ریشه رول کرده و آن را با سنجاق به کف سر خود بچسبانید.

برای تمامی قسمت‌های مو این کار را تکرار کرده و یک روسری ابریشمی به دور مو بپیچید تا سنجاق‌ها محکم در جای خود بمانند. روسری به جذب رطوبت مو کمک می‌کند. صبح روز بعد سنجاق‌ها را باز کنید و مو را به آرامی شانه کنید و برای ماندگاری بیشتر از اسپری مو استفاده کنید.

روش فر کردن مو در منزل بدون استفاده از حرارت با جوراب

برای این روش مو خود را با اسپری مرطوب کنید. اما خیلی خیس نکنید. سپس مو را بالا بکشید و به صورت دم اسبی محکم ببندید. سپس یک جوراب بردارید و هر قسمت از مو خود را به دور آن بپیچید و ببافید.

برای تمامی قسمت‌های مو این کار را تکرار کنید و بگذارید یک شب تا صبح به همین حالت بماند. صبح روز بعد با باز کردن جوراب‌ها، موی فر ریز بی‌نظیر و متفاوت خود را خواهید دید.

فر ریز مو در خانه
فر ریز موی کوتاه
فر ریز موی بلند
فر مو ریز

فر ریز مو با بابلیس

بابلیس‌ها یک میله بلند و انعطاف‌پذیر دارند که دور این میله مو شما قرار می‌گیرد و با پیچش آن، فر می‌خورند. فر کردن مو با بابلیس ماندگارتر و شکیل‌تر و فانتزی‌تر است. شکل و لوله فر مو در همه بابلیس‌ها به یک اندازه نیست و هرکدام از آنها مدل و اندازه خاصی برای مو فر ریز ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال لوله باریک و صاف بابلیس حالت موج دار برای مو ایجاد می‌کند. اما لوله مخروطی بابلیس، در نزدیکی ریشه حالت فر و موج دار ریزتری ایجاد کرده و به تدریج حالت موج دار مو بزرگ و بزرگتر خواهد شد. در ادامه به انواع دستگاه‌های بابلیس و روش فر کردن مو با آنها پرداخته‌ایم:

فر ریز مو با بابلیس بدون گیره

برای داشتن مدل مو فر ریز با این نوع بابلیس از لایه‌های زیرین شروع کنید و یک دسته مو یک سانتی بردارید و از قسمت‌های بالای آن تقریبا 2 سانت مانده به ریشه، مو را به دور میله آهنی بپیچید تا به انتها برسید. سپس بعد از چند ثانیه مو را رها کنید و از فر مو ریز خود لذت ببرید.

موهای فر ریز با بابلیس گیره دار

هرچه ضخامت دسته مو در این نوع بابلیس کمتر باشد فر مو ریزتر خواهد شد و میله آهنی را در فاصله 2 سانتی از ریشه مو قرار دهید و دستان خود را تنظیم کنید تا دیگر آن را جابجا نکنید. تا زمانی که به انتهای مو نرسیدید عمل پیچیدن مو به دور میله را انجام دهید.سپس 10 تا 15 ثانیه مو را در این حالت بگیرید و بعد رها کنید.

فر ریز مو کوتاه با بابلیس به روش فر پیچ

برای اینکه فر مارپیچی داشته باشید یک دسته مو به اندازه یک سانت را بردارید و مو را از پایه تا انتها به دور خود میله بپیچید.

سپس آن بخش پیچ خورده را دور بابلیس بپیچید و بگذارید تا گرم شود و فر ماریپیچ و ریز ایجاد شود. به جای دسته مو می‌توانید مو بافت را به دور میله بابلیس بپیچید و 10 تا 20 ثانیه نگهدارید و بعد مو را آزاد کنید. سپس مو بافت را باز کنید و این کار را برای همه بافت‌ها مو سر انجام دهید و از نتیجه فر ریز مو خود لذت ببرید.

فر ریز مو در خانه با دستگاه فر کننده مرواریدی (بابلیس مرواریدی)

در سرتاسر طول میله این دستگاه، فرو رفتگی و برجستگی‌هایی وجود دارد و این توانایی را دارد که فر ریز مو زیبایی به وجود آورد. برای استفاده از این دستگاه باید یک سانت از مو را بردارید و آنها به دور میله بپیچید و به مدت 10 تا 20 ثانیه در محل خود نگهدارید و بعد آنها را رها کنید.

این کار را برای همه دسته‌های مو تکرار کنید تا فر ریز مو زیبا و پر حجم داشته باشید. این مدل مو برای جشن عقد و عروسی و تولد و مهمانی بسیار عالی است.

نکاتی درباره استفاده از بابلیس برای فر سیم تلفنی درشت و مدل موی فر سیم تلفنی ریز

برای ایجاد فر درشت باید بابلیس را افقی و برای فر ریز مو باید بابلیس را عمودی نگهدارید. فاصله میله بابلیس تا ریشه مو مهم است. هرچه میله بابلیس به ریشه نزدیک‌تر باشد ماندگاری حالت فر بیشتر خواهد بود.

استفاده از دسته‌های بزرگتر مو باعث ایجاد فرهای بزرگتر و شل‌تر خواهد شد. در حالی که استفاده از دسته‌های کوچکتر مو، فرهای ریز و محکم‌تری ایجاد می‌کند. اگر دسته مو که دور بابلیس می‌پیچید حدود 1 سانت باشد فرهای بسیار ریز ایجاد می‌شوند.

اما برای ایجاد فر متوسط لایه 2 تا 3 سانت و برای فر درشت حدود 5 تا 6 سانت مناسب می‌باشد. بابلیس‌ها دارای اندازه‌های مختلفی هستند که برای مدل مو فر ریز باید بابلیس باریک با قطر 1.5 سانتی‌متری و کمتر از آن استفاده کنید و برای فر متوسط به بابلیس با قطر 2 سانتی متر و برای فر درشت به بابلیس با قطر بیشتر از سه سانت نیاز دارید.

مدل موی فر ریز با ویو

ویو مو به حجم دار کردن و موج دار کردن مو کمک شایانی می‌کند. دستگاه‌های ویو مو دارای صفحه‌هایی با شیارهای متفاوت از نظر سایز است که مو را حالت می‌دهد.

از آنجایی که این مدل دستگاه، انواع گوناگونی دارد لازم است با انواع دستگاه ویو آشنا شوید. ویو ریز مدل مو فر ریز ایجاد کرده و باعث درشت شدن ساقه مو کم پشت می‌شود و ویو متوسط برای مو کم پشت و لخت بسیار عالی بوده و ویو درشت، فرهایی درشت و جذاب در مو بلند و صاف ایجاد می‌کند.

بهترین روش برای داشتن فر مو ریز

تمامی روش‌های خانگی بالا نیاز به زمان و صبر و حوصله دارند. بهترین راه برای اینکه فرفری‌های زیبایی داشته باشید استفاده از تکنیک فر دائم مو است. البته بدین منظور باید به متخصصین حرفه‌ای مراجعه کرده تا به مو شما هیچ آسیبی وارد نشود.

ما در مرکز فرفری سنتر (سالن سیمین) تنها مرکز تخصصی فر مو در ایران هستیم و با تخصص و مهارت بالا و با کادری مجرب و حرفه‌ای بهترین فر مو ریز را برای شما عزیزان ایجاد خواهیم کرد.

اجرای فر ریز موی کوتاه و فر ریز موی بلند در فرفری سنتر

ما در مرکز فر فرفری سنتر با بهره‌گیری از متبحرترین متخصصان، انواع مدل‌های فر سیم تلفنی موی بلند و فر سیم تلفنی موی کوتاه را به بهترین شکل برای شما به ارمغان می‌آوریم. اجرای فر سیم تلفنی موی کوتاه و فر ریز مو کوتاه علاوه‌بر نگهداری راحتتر، می‌تواند ظاهری متفاوت برای شما بوجود آورد. از طرفی شما می‌توانید به راحتی با ژل یا موس مو حالتی مواج و دلربا به موهای کوتاه خود دهید.

همچنین افراد با موهای بلند نیز می‌تواند با اجرای فر سیم تلفنی موی بلند زیبایی موهای خود را دو چندان کنند.

شینیون مو فر ریز به صورت جمع، دم اسبی و یا باز نیز زیبایی شما را در مراسمات و موقعیت‌های خاص فوق‌العاده می‌کند. ما در مرکز فر فرفری سنتر ارائه دهنده انواع خدمات فر ریز مو برای فرفری‌های عزیز هستیم. شما می‌توانید در این مرکز تخصصی انواع مدل‌های فر ریز مو و مدل موی سیم تلفنی را با بهترین قیمت و تضمین سلامت مو داشته باشید.

چگونه موهای خود را فر ریز کنیم؟

شما می‌توانید با روش‌های گفته شده در بالا این کار را در خانه و یا در مراکز تخصصی نظیر مرکز فر فرفری سنتر انجام دهید. و زیبایی و ظاهری متفاوت را به چهره خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *