بلاگ

ژل حالت دهنده مو فر و معرفی بهترین آن

ژل حالت دهنده مو فر

ژل حالت دهنده مو فر بهترین راه مراقبت از مو فر است. برای اینکه مو فر جذاب بنظر برسد باید از ژل فر کننده مو استفاده کرد. از بهترین ژل مناسب موهای فر و بهترین ژل برای موهای فر بعد از حمام و شستشوی مو استفاده کنید. برای این کار ابتدا خیسی مو را بگیرید. سپس مو را به حالت نم‌دار رها کنید. در مرحله بعد با شانه دندانه درشت، مو را شانه و صاف کنید. سپس مقدار کمی از ژل مو فر را روی دست بریزید. مقدار مناسب ژل حالت دهنده مو فر را به ساقه مو نم‌دار آغشته کنید. سپس مو را به سمت بالا پوش دهید. حالت پذیری و خوش فرم بودن فر مو بستگی به نم‌دار بودن مو دارد. در ادامه این مطلب از وب سایت فرفری سنتر (سالن سیمین) با طرز استفاده از ژل خیس مو برای موهای فر بیشتر آشنا خواهید شد.

با استفاده از بهترین ژل خیس برای موهای فر می‌توانید هر مدل مو را روی سر امتحان کنید. مدت ماندگاری ژل مو برای موهای فر، طولانی است. به طور کلی وظیفه اصلی ژل مخصوص موهای فر این است که تارهای مو را بهم وصل کند. این کار سبب می‌شود که مو حجم زیادی پیدا کند. قبل از پیدایش ژل برای مو فر، مردم برای حالت دادن به مو از پارافین و مواد طبیعی مثل کتیرا و روغن بادام تلخ استفاده می‌کردند.

انواع ژل حالت دهنده مو فر

ژل خیس برای موهای فر به 2 دسته زیر تقسیم می‌شود:

ژل‌های روغنی یا میکرو ژل

این ژل حالت دهنده مو فر به صورت فرمولاسیون‌های شفاف روغن در آب است. به طوری که قطرات روغن در آب آنقدر کوچک است که ژل مو فر کاملا شفاف دیده می‌شود. این نوع ژل، بهترین ژل خیس برای موهای فر است که از آن برای درخشان شدن مو و باز کردن گره مو در زمان برس کشیدن استفاده می‌شود.

ژل‌های پلیمری یا حقیقی

این نوع ژل حالت دهنده مو فر دارای دو عامل است. به این صورت که یک عامل حالت دهنده مو دارد و یک عامل ثابت کردن مو. با قرار گرفتن این نوع ژل مو فر، تارهای مو با آب و پلیمر پوشانده می‌شود. اما بعد از چند دقیقه آب از روی مو بخار می‌شود. در واقع تنها یک لایه نازک از پلیمر روی مو باقی می‌ماند. این پلیمر یک پوشش سبک و قابل انعطاف و شفاف را روی مو ایجاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود که مو درخشان و براق شود. بدین ترتیب با این نوع ژل که بهترین ژل فر کننده مو است، گره مو کاهش می‌یابد.

طرز استفاده از ژل خیس مو

استفاده از ژل خیس برای موهای فر، کار سخت و دشواری نیست. مو معمولا به 2 روش زیر به یکدیگر وصل می‌شود:

  • روش اتصال جانبی یا جوش خطی
  • اتصال نقطه‌ای یا جوش نقطه

بهترین ژل مناسب موهای فر از روش اتصال جانبی است. این نوع اتصال علاوه بر حجم مو حالت مو را طبیعی جلوه می‌دهد. همچنین این اتصال آسیب کمتری به کوتیکول مو وارد می‌کند. ابتدا مو را با آب و شامپو مخصوص موهای فر بشویید. زیرا اگر مو کثیف و چرب باشد تاثیر ژل فر کننده مو کم است. علاوه بر آن مو دچار موخوره می‌گردد.

سپس با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن آب و خیسی مو را بگیرید. در این مرحله بعد از روتین حمام مو فر مقدار مناسبی از ژل مو را بر روی دست‌ها بریزید. سپس به ساقه مو نمدار آغشته نمایید. این کار را باید به گونه‌ای انجام دهید که لایه‌ای نازک از ژل مو بر روی تارهای مو باشد. سپس به آرامی گره مو را باز کنید و مو را شانه بزنید. مقدار ژل باید متناسب با ضخامت و بلندی مو باشد. اگر ژل فر کننده مو کم باشد سبب شل شدن مو می‌شود. برعکس اگر ژل فر کننده مو زیاد باشد مو کدر می‌شود و به مرور شوره سر ایجاد می‌گردد.

بهترین ژل مناسب موهای فر

ژل حالت دهنده مو فر انواع مختلفی دارد. از انواع ملایم و معمولی ژل مو برای موهای فر جهت خوابیدن مو یا منعطف کردن آن استفاده می‌شود. همچنین دارای نوعی قوی‌تر است. از این نوع آن برای ایجاد فرم مو خاص استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین‌‌های ژل مخصوص موهای فر پرداخته‌ایم:

  • ژل مو ساویز مدل Soft مقدار250 گرم
  • ژل حالت دهنده مو مای مدل Wet Fix
  • میلک ژل مارال مدل عصاره آلوئه ورا حجم 300 میلی لیتر
  • ژل مو فولیکا با حالت دهندگی بسیار قوی
  • تافت مدل Power حجم 150 میلی لیتر بهترین ژل مخصوص موهای فر
  • ژل حالت دهنده مو فر بیول مدل Extra Strong حجم 700 میلی لیتر
  • ژل مو خیس پرمون مدل HRZ حجم 200 میلی لیتر بهترین ژل برای موهای فر

ژل حالت دهنده مو فر نلی

بهترین ژل حالت دهنده مو فر ژل مو نلی است. این ژل مو در طولانی مدت مو را مرطوب نگه میدارد. همچنین از خشک شدن کوتیکول و ساقه مو جلوگیری می‌کند. نلی بهترین ژل حالت دهنده مو فر است به این دلیل که ماندگاری بالا تا 24 ساعت را دارد. همچنین از دیگر مزایای این محصول این است که دارای نرم کننده موقتی برای مو است. همین امر سبب گره خوردن مو فر و زبری آن میگردد. این ژل مو سبب درخشندگی مو می‌شود. همچنین هیچگونه سفیدکی و ردی بر روی مو نمی‌گذارد. همچنین به هیچ عنوان مو را بهم نمی‌جسباند.این نوع ژل مو در واقع نوعی محصول مراقبتی برای ساقه و کوتیکول مو است.

ژل مو آدرا بهترین ژل خیس برای موهای فر

ژل مو آدرا فرمولاسیونی متفاوت برای مو فر دارد. این نوع ژل حالت دهنده مو فر دارای عصاره آلوئه ورا برای آبرسانی ساقه مو است. این ژل مو دارای کمپلکسی از پرویتامین B5  است. در واقع وظیفه دارد که کوتیکول ساقه مو را حفاظت کند. به طور کلی این محصول مو پکی محافظتی برای مو است. این محصول دارایفیلتر محافظت کننده UV در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید است. در نتیجه آثار مخرب خورشید را برای مو ایجاد نمی‌کند.

ژل مو حالت دهنده مو قوی آمالفی

این ژل حالت دهنده مو فر از برند اسپانیایی است. این محصول مو جلوه‌ای درخشان و حالت دهندگی قوی برای مو دارد. ژل مو آمالفی چسبندگی مو را کاهش می‌دهد و سبب کم حجم شدن مو نمیگردد.

ژل حالت دهنده مو مای بهترین ژل برای موهای فر

از این ژل حالت دهنده مو فر برای حالت دادن مو در 24 ساعت استفاده می‌شود. این محصول فاقد الکل و مواد مضر برا ساقه مو است. از این محصول برای تقویت و تغذیه تارهای مو استفاده می‌شود. دلیل تغذیه مو در این ژل مو این است که دارای کمپلکس تقویتی پروویتامین B5 است. ژل مو مای بسیار ارگانیک و طبیعی است. همچنین از عصاره آلوئه ورا تهیه شده است.

ژل چسب مو فر آی پلاس

ژل حالت دهنده مو فر آی پلاس دارای ویتامین B و E در فرمولاسیون خوداست. این ژل مو سبب تغذیه و رشد مو میگردد. همچنین ریزش مو را کاهش می‌دهد.این ژل مو بهترین حالت مو را در طولانی مدت ایجاد می‌کند. به همین دلیل برای افرادی که می‌خواهند در طولانی مدت دائما با مو سر و کار نداشته باشند گزینه مناسبی است. این ژل مو دارای لایه محافظتی مو توسط نور  UV آفتاب است.

ژل حالت دهنده مو فر سینره ژل مخصوص موهای فر

این محصول دارای ویتامینه و کمپلکس پرو ویتامین B5 است. به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت و تغذیه مو می‌شود. این محصول برای روتین مو فر به صورت روزانه کاملا مناسب است. ماندگاری بالایی دارد. به طوری که در باد و عرق و شرایط نامساعد آب و هوایی حالت مو را به خوبی و با کیفیت حفظ می‌کند.

ژل فر کننده و حالت دهنده اکو Eco curl &Wave styling ge

این نوع ژل مو بسیار سبک و فاقد چربی است و اثرگذای بسیار سریعی دارد. همچنین بدون حس خشکی و سفتی و سفیدک، مو فر را خوش حالت می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این برند از ژل مو فر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ماندگاری 4 روزه
  2. براق کننده قوی
  3. پروتئین رسانی و آبرسانی مو فر
  4. فیکس کننده‌ی وز مو فر
  5. قابل استفاده با کرم حالت دهنده موی فر یا به تنهایی
  6. مناسب برای انواع مو فر کم پشت و پرپشت
  7. دارای بو خوب و ملایم
  8. مناسب برای بافت کف سر، اسکرانچ و…

کابرد ژل مو برای موهای فر

از ژل مو برای حالت دادن به مو استفاده می‌شود. ژل حالت دهنده مو  را براق و منظم و خوش حالت می‌کند. اما مو لخت را سرجای خود نگه میدارد. از ژل مو هم برای آقایان و هم خانم‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر تمامی این موارد، ژل مو فاقد الکل است. به همین دلیل خیلی سریع روی مو خشک می‌شود. بنابراین خیلی زود مو را حالت می‌دهد. اگر فر مو دائم انجام داده‌اید می‌توانید از این ژل مو برای موهای فر استفاده کنید.

آیا ژل حالت دهنده مو فر باعث ریزش مو می‌شود؟

ژل مو باعث ریزش مو نمی‌شود. اگر از بهترین ژل برای موهای فر استفاده کنید مو به هیچ عنوان ریزش پیدا نمی‌کند. بلکه در گاهی مواقع ریزش مو را کاهش می‌دهد. اما اگر در استفاده از ژل حالت دهنده مو زیاده روی کنید و یک سری نکات را رعایت نکنید دچار ریزش مو خواهید شد. برای استفاده از ژل خیس برای موهای فر مو باید مو را بشویید. چراکه اگر ژل مو روی پوست سر باقی بماند و شسته نشود سبب بستن منافذ پوست سر می‌شود. در این حالت فولیکول مو از بین می‌رود و در نتیجه مو دچار ریزش می‌شوید. بنابراین در استفاده از این محصول مو زیاده روی نکنید. همچنین حتما مو را بشویید و سپس استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *