بلاگ

ماسک مو خانگی مو فر

ماسک مو خانگی مو فر

برای داشتن موهای فر سالم و شاداب نیاز به ماسک مو خانگی مو فر و روتین مراقبت از موی فر دارید. مو فر بر خلاف مو صاف و لخت دردرسرهای زیادتری دارد. همچنین در مو فر احتمال شکنندگی مو، وز شدن و خشکی آن بیشتر است. به دلیل اینکه مو فر پیچ دارد بخشی از کوتیکول (خارجی‌ترین لایه مو) آسیب پذیر است. به همین دلیل مو از رطوبت خارج می‌شود و دارای موخوره می‌گردد. در مو فر انتقال چربی از کف سر تا انتهای مو بسیار سخت و دشوار است. به همین دلیل آبرسانی و تغذیه مو فر بسیار حیاتی و ضروری است. به همین علت باید از ماسک خانگی آبرسان موی فر و کراتین خانگی برای موهای فر استفاده کنید. چراکه برای داشتن فر دائم مو خوش حالت نیاز به دهیدراته و تار مو ضخیم دارید.

در ادامه این مطلب از وب سایت مرکز فر فرفری سنتر با انواع ماسک مو برای فر شدن مو، ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز و بهترین ماسک مو برای موهای فر و وز آشنا خواهید شد.

انواع ماسک مو خانگی مخصوص موهای فر و مجعد

برای سلامت و زیبایی موها و همچنین پرپشتی آنها نیاز به روتین مراقبت از موی فر داریم. ضاخمت و تراکم موی بالا می‌تواند سبب پر حجم شدن مو شود. اگر موهای شما نازک و کم پشت دارید، راهی برای افزایش تراکم مو وجود ندارد؛ اما با استفاده کردن از روش‌هایی می‌توانید مو خود را پرپشت‌تر کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک خانگی مخصوص موهای فر و ماسک مو برای موهای فر بعد حمام است که در زیر به آن اشاره شده است.

استفاده از ماسک‌های خانگی برای حالت دادن به موهای فر و ماسک فر کننده مو خانگی بهترین روش برای استایل دادن و حالت دهی به موهای فر شماست. شما بوسیله ماسک فر کننده مو خانگی و ماسک مو برای فر شدن مو می‌توانید با حفظ سلامت مو، شادابی را به موهای خود هدیه کنید.

ماسک موی خانگی برای موهای فر با روغن کرچک

روغن نارگیل و روغن چای برای پرپشتی مو بسیار پر کاربرد است. اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌های روغن کرچک سبب رطوبت در موهای خشک و وز می‌شود. همچنین شکنندگی تارهای مو را افزایش می‌دهد و بهترین ماسک فر کننده مو خانگی به شمار می‌رود. برای تهیه این ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز به روش زیر عمل کنید.

  1. در ابتدا 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید.
  2. سپس حدود 6 قره روغن چای به این مخلوط اضافه کنید. (روغن چای نباید به صورت غلیظ روی پوست سر استفاده شود.)
  3. 3 تا 4 قطره روغن اسطوخودوس یا روغن رزماری برای بهتر کردن بو مخلوط به آن اضافه کنید.
  4. سپس ماسک مو خانگی را به مو بزنید و پس از 30 تا 45 دقیقه آبکشی کنید.

برای نتیجه بهتر در هفته 2 تا 3 بار از این ماسک مو خانگی برای موهای فر و خشک استفاده کنید. در مقدار روغن توجه کنید. چرا که اگر بیش از حد روغن استفاده کنید فنر فر شش ماهه مو خراب می‌شود.

ماسک روغن کرچک
ماسک مو فر با تخم مرغ

ماسک مو خانگی مخصوص مو فر با تخم مرغ

تخم‌مرغ یکی از منابع تامین پروتئین مو است. تارهای ضخیم مو دارای پروتئین مو هستند.تخم‌مرغ علاوه بر افزایش ضخامت مو سبب محکم شدن مو میگردد. این ماسک مو خانگی مو فر در هفته به صورت چند بار توصیه نمیگردد. چرا که سبب گره خوردن و چسبناک شدن مو می‌شود. برای تهیه این ماسک مو برای موهای فر و وز به روش زیر عمل کنید.

  1. دو عدد تخم‌ مرغ، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن آرگان یا روغن جوجو با و 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون تا زمان خامه‌ای شدن باهم ترکیب کنید.
  2. سپس ماسک خانگی مخصوص موهای فر را از ریشه تا انتهای مو بزنید. سپس با کیسه پلاستیکی یا کلاه حمام، مو را بپوشانید.
  3. یک ساعت باید روی مو بماند.
  4. سپس با آب گرم و شامپو مخصوص مو فر بشویید.
  5. در آخرین مرحله از نرم کننده استفاده کنید. فقط نرم کننده با پوست سر نباید تماس داشته باشد. زیرا باعث ریزش شدید مو می‌شود.

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز با آووکادو

آووکادو دارای اسید چرب است و سبب افزایش ضخامت تار مو میگردد. این چربی کاملا طبیعی و سالم است. مواد لازم برای تهیه این ماسک مو قطعه‌هایی از آووکادو، شیر نارگیل و روغن آرگان است.روغن آرگان سبب حفظ سلامت مو میگردد. در صورت دلخواه می‌توانید از عسل در این ماسک مو خانگی استفاده کنید. زیرا عسل خاصیت ضد باکتری دارد و رطوبت مو را حفظ می‌کند. شیرنارگیل دارای پروتئین، فسفر، آهن و ویتامین E و اسیدهای چرب امگا-6 است. این مواد در ماسک مو برای فر شدن مو سبب رطوبت رسانی به مو فر می‌شوند.

ماسک مو با آووکادو

روش تهیه و استفاده از ماسک مو خانگی آووکادو

  1. ابتدا آووکادو را له کنید. سپس 1 قاسق غذاخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید.
  2. سپس دو قاشق چای‌خوری روغن آرگان و 2 تا 3 قطر روغن زیتون و شیر نارگیل را اضافه کنید. میزان شیر نارگیل بستگی به خودتان دارد. اگر دید ماسک مو آبکی یا خمیر است کم کم به مخلوط اضافه کنید تا غلظت مورد نظر به دست آید.
  3. سپس با انگشتان خود گره‌های مو را باز کنید و سپس مو را با توجه به حجم آن به 2 تا 4 قسمت تقسیم کنید.
  4. سپس ماسک مو برای موهای فر و چرباز ریشه تا انتهای مو بزنید.
  5. مو را به مدا گوجه‌ای درون کلاه حمام یا پلاستیک بگذارید.
  6. بعد 20 تا 45 دقیقه مو را بشویید.

از این ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز می‌توانید هر 2 تا 4 هفته یکبار استفاده کنید.

ماسک مو روغن بادام و تخم مرغ

روغن بادام مثل نرم کننده و تخم‌مرغ مثل پروتئین برای مو است. مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک خانگی مخصوص موهای فر 1 قاشق غذاخوری روغن بادام و 1 عدد تخم مرغ است. برای تهیه آن به روش زیر عمل کنید.

  1. روغن بادام و تخم‌مرغ را باهم مخلوط کنید.
  2. سپس بر روی مو بمالید و به مدت 40_45 دقیقه صبر کنید.
  3. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

بهترین ماسک مو برای موهای فر و وز با مایونز و تخم مرغ و روغن بادام

سس مایونز سبب درخشیدن و کراتین مو می‌شود. همچنین روغن بادام رطوبت مو را حفظ می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه کراتین خانگی برای موهای فر به شرح زیر است.

  • 2 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • ½ قاشق چای خوری روغن بادام
  • 1 عدد تخم مرغ

روش تهیه

سس مایونز و مابقی مواد را درون کاسه‌ای مخلوط کنید.

سپس بر روی مو بمالید. به مدت 40 تا 45 دقیقه صبر کنید.

سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید. این ماسک مو یکی از موثرترین ماسک مو خانگی مخصوص موهای فر و مجعد است.

ماسک مو عسل و روغن نارگیل و موز

موز برای حالت دهی مو و عسل برای رطوبت مو بسیار کاربردی است. برای تهیه این ماسک خانگی فر مو به مواد زیر نیاز داریم.

  • 1 عدد موز له شده
  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • 3 تا 4 قطره روغن نارگیل

روش تهیه

همه مواد را با هم مخلوط کنید. تا زمانی که به شکل خمیر شود. سپس به پوست سر و مو بمالید. به مدت 25 تا 30 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

 ماسک مو عسل و ماست

ماست به عنوان نرم کننده عمیق برای مو است. برای تهیه این ماسک مو خانگی مو فر به مواد زیر نیاز دارید.

  •  4 قاشق غذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

برای تهیه این ماسک موی خانگی برای موهای فر هر دو را باهم مخلوط کنید. به مو و پوست سر بمالید. به مدت 25 تا 30 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد وشامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو برای موهای فر و چرب با تخم مرغ و آووکادو سرکه سیب

سرکه سیب سطح PH مو را تنظیم می‌کند. همچنین خاک و چربی مو را برطرف می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه

  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری آووکادوی له شده
  • 1 عدد تخم مرغ

برای تهیه این ماسک مو برای موهای فر و چرب همه مواد را باهم مخلوط کنید. سپس به پوست سر و مو بمالید. به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو خانگی مو فر  با توت فرنگی و تخم مرغ

توت فرنگی باعث آبرسانی و درخشش مو می‌شود. برای تهیه این ماسک مو خانگی برای موهای فر و خشک مواد زیر را نیاز دارید.

  • 2 قاشق غذاخوری توت فرنگی له شده
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

سپس همه مواد را مخلوط کنید تا خمیری شود. این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو عسل و ویتامین E و ماست و روغن زیتون

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک مو خانگی مو فر  به شرح زیر است.

  • 1 فنجان ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 3 تا 4 کپسول ژل ویتامین E

همه مواد را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو خانگی مو فر با عسل و شی باتر و روغن نارگیل

شی باتر سبب نرم شدن مو می‌شود. همچنین رطوبت مو را حفظ می‌کند. برای تهیه این ماسک خانگی آبرسان موی فر به مواد زیر نیاز دارید.

  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری شی باتر
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

همه مواد را درون کاسه‌ای باهم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو آلوئه ورا و روغن زیتون

ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن مو میگردد. روغن زیتون مو را صاف و براق می‌کند. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز به شرح زیر است.

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون

این دو مواد را باهم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک خانگی با کدو تنبل و عسل

کدو تنبل سرشار از ویتامین های A و C، بتاکاروتن، پتاسیم و روی است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید.

  • 1 فنجان کدو تنبل خالص
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

هر دو مواد را باهم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

 ماسک شیر و موز و پودر کاکائو

کاکائو شامل موادی مثل پروتئین، ویتامین A، ریبوفلاوین و تیامین است. مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک مو خانگی مو فر  به شرح زیر است.

  • 1 عدد موز له شده
  • 2 قاشق چای خوری پودر کاکائو
  • مقداری شیر

همه مواد را باشیر مخلوط کنید تا خمیری درشت درست شود. سپس خمیر را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

 ماءالشعیر به عنوان ماسک مو خانگی مو فر

ماءالشعیر سبب رطوبت و تغذیه مو می‌شود. همچنین سطح مو را از آلاینده‌ها پاک می‌کند. برای تهیه این ماسک مو به 1 پیمانه ماءالشعیر نیاز دارید. ماءالشعیر را یک شب تا صبح درون کاسه‌ای قرار دهید. سپس آبجو را روی سر بریزید و سر خود را ماساژ دهید. در آخر موها را با آب سرد بشویید.

 ماسک مو خانگی مو فر با لیمو و عسل

این ماسک مو آلودگی را از ساقه مو می‌زداید. همچنین دارای ویتامین  C است که به رشد مو کمک می‌کند.برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید.

  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 فنجان آب

همه مواد را باهم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

 ماساژ روغن داغ یکی از ماسک مو خانگی مخصوص مو فر

ماشاژ با روغن داغ بهترین روش درمانی برای سلامت مو است. از انواع روغن در این ماسک مو خانگی مو فر  می‌توانید استفاه کنید.برای تهیه این ماسک مو به مواد زیر نیاز دارید.

  • 3 تا 4 قاشق غذاخوری از هر روغن دلخواه
  • ½ فنجان آب

مواد را در کاسه مخلوط و ولرم کنید. سپس روغن را به پوست سر بزنید و ماساژ دهید.  پوست سر را به مدت 15 تا 20 دقیقه ماساژ دهید. سپس با حوله داغ مو را بپوشانید. به مدت 25 تا 30 دقیقه روی سر باید بماند. سپس با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک مو فر با خاک رس

خاک رس سبب آبرسانی مو می‌شود و بهترین ماسک مو برای موهای فر و وز به شمار می‌رود. برای این ماسک به خاک رس، سرکه سیب و آب نیاز دارید. این مواد را در کاسه مخلوط کنید تا زمانی که شبیه به غلظت گل شود. سپس روی مو خیس بگذارید و بعد از 30 دقیقه  با آب ولرم بشویید.

همین حالا خرید کن....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *