بلاگ

نرم کننده مو فر و معرفی بهترین نرم کننده‌های مخصوص مو فر

نرم کننده مو فر

برای اینکه از مو فر دائم مراقبت کنید باید از نرم کننده مو فر استفاده کنید. مو فر یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین حالت مو هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. اما نگهداری از مو فر اهمیت زیادی دارد. معمولا مو فر نسبت به مو صاف خشک‌تر است و به مرور در اثر شستشو، آب و هوا و عادت‌های نامناسب یا اشتباه خشک‌تر می‌شود. یکی از محصولاتی که سلامت مو را حفظ می‌کند، نرم کننده مو فر است. این محصول از خشک شدن، وز شدن و خشن شدن مو جلوگیری می‌کند.در ادامه این مطلب از مرکز تخصصی مو فر سیمین با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول و اهمیت آن برای مو فر آشنا شوید.

چگونه مو فر را زیباتر کنیم؟

مهم‌ترین توصیه‌ای که باید برای زیباتر کردن مو فر انجام دهید، حفظ سلامت مو است. بیشترین مشکل برای افرادی که مو فر دارند، این است که رطوبت مو را از دست می‌دهند و با خشکی مو مواجه می‌شوند. اما با استفاده از محصولات مراقبت از مو دیگر دچار چنین مشکلاتی نخواهند شد. یکی از این محصولات برای اینکه مو فر را زیباتر کنید این است که از نرم کننده مو فر استفاده کنید.

اهمیت نرم کننده برای مو فر و وز و خشک

استفاده از محصولات مراقبتی داخل حمام به این معنا نیست که بعد از حمام به محصولات دیگری نیاز ندارید. محصولات مراقبتی داخل حمام در تعدیل رطوبت و ساختار درونی ساقه مو تاثیرگذار هستند. اما محصولات مراقبتی بعد از حمام بر روی سطح ساقه مو تاثیر می‌گذارند. پس برای حفظ سلامت مو فر استفاده از آبرسان یا نرم کننده مناسب برای مو فر و خشک نسبت به سایر محصوات مراقبتی مو مهم‌تر و واجب‌تر است. اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و به مو شما آسیبی وارد نشود هم محصولات قبل و هم محصولات بعد از حمام را تهیه و استفاده کنید. برای اینکه متوجه شوید بهترین نرم کننده مو فر چیست؟ باید مو فر خود را بررسی کنید و بسته به نیاز مو محصول مناسب خود را خریداری کنید.

استفاده مرتب از نرم کننده‌ مخصوص مو فر

از نرم کننده‌ای که کمترین ریزش و براقی و نرمی مو را دارد استفاده کنید. حتما دقت کنید که این نرم کننده باید مخصوص مو فر باشد. حتما استفاده از نرم کننده را جدی بگیرید. زیرا در صورتی که از این محصول استفاده نکنید مو شما شروع به خشک شدن می‌کند. پس حتما از این محصول زمانی که مو شما خیس است استفاده کنید.

طریقه استفاده از نرم کننده مو فر

مو فر و مجعد بیش از حد در خود پیچیده است. با و.جود اینکه مو فر زیباست ولی شانه کردن و خشک کردن آن سخت است. البته اگر از نرم کننده‌ها استفاده کنید این اقدامات راحت‌تر انجام می‌شود. بهترین روش برای حالت دادن به مو فر استفاده از نرم کننده مخصوص مو فر است. بعد از اینکه محصول متناسب با مو خود را خریداری کردید سر خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه با نرم کننده ماساژ دهید. سپس 5 تا 20 دقیقه به سر خود استراحت دهید تا نرم کننده روی سر بماند. سپس با آب سرد سر خود را به خوبی شستشو دهید تا اثری از نرم کننده‌ها بر روی مو نماند.

طریقه خشک کردن مو فر

بعد از شسشو باید با شانه دندانه درشت مو خود را زیر شیر آب شانه کنید. بهترین راه برای خشک کردن مو فر در هوای آزاد است. اما به کمک وسایل گرمایشی هم می‌توانید مو فر را خشک کنید. توجه داشته باشید که گرمای زیاد باعث آسیب دیدگی مو می‌شود. برای حالت دهی به مو فر از سشوار و اتو مو و شانه داغ استفاده نکنید. اگر از سشوار استفاده می‌کنید حتما آن را با فاصله زیادی از مو قرار دهید یا از دیسپانسر استفاده کنید.

بهترین نرم کننده موی فر چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع مختلفی از برندهای نرم کننده در بازار وجود دارند. باید برای انتخاب بهترین نرم کننده برچسب روی محصول را بخوانید. ترکیبات تشکیل دهنده نرم کننده به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  1. ترکیبات مرطوب کننده : این ترکیبات با جذب مولکول‌های آب و اتصال آنها به مکان‌های خاص در امتداد ساختار مو، رطوبت مو را زیاد می‌کنند. موادی مانند گلیسیرین، آلوئه ورا و عسل از جمله مواد مرطوب کننده محسوب می‌شوند.
  2. نرم کننده‌های کاتیونی: این مواد کوتیکول مو را صاف می‌کنند. همچنین به مو حالتی لغزندگی می‌دهند. در واقع این ترکیب باعث نرمی و لغزندگی مو مجعد و فر می‌شود و از گره خوردگی مو جلوگیری می‌کند. موادی که در این ترکیب وجود دارند عبارتند از: کلرید ستریمونیوم، کلرید بهنتریمونیوم و استارامیدوپروپیل دی متیل آمین.
  3. نرم کننده‌های کره‌ای: این نرم کننده‌ها باعث افزایش رطوبت مو می‌شوند و حالت لغزش مو را افزایش می‌دهد. این نرم کننده‌ها با صاف کردن کوتیکول مو، گره مو را باز می‌کند و به مو درخشندگی می‌دهند. موادی مثل روغن جوجوبا، کره شی و روغن آووکادو ترکیبات اصلی این شامپوهای نرم کننده مو فر است.

برای انتخاب بهترین نرم کننده مو فر به چه مواردی باید توجه کنیم؟

اگر فر مو شما زیاد است بهتر است از نرم کننده‌هایی که موادی مثل گلیسیرین و بوتیلن گلیکول ترکیب اصلی آنها است دوری کنید. چون این مواد باعث وز شدن مو شما می‌شوند. افرادی که فر کمتری دارند کوتیکول مو آنها صاف است. در نتیجه مو این افراد کمتر وز می‌شود. اما این نوع جنس مو زمان بیشتری طول می‌کشد تا رطوبت را به خودش جذب کند. بنابراین باید نرم کننده مو فر بیشتر بر روی این مو بماند. برای جذب بهتر رطوبت بهتر است از کلاه دوش استفاده کنید.

انواع و بهترین نرم کننده‌ مو فر

در زیر به معرفی انواع نرم کننده و بهترین آن برای مو فر پرداخته‌ایم:

نرم کننده کرلادا Curls بهترین نرم کننده مو خارجی

نرم کننده کردلا را باید در حمام استفاده کنید. برای استفاده از آن باید به اطاف ریشه مو آن را بزنید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. بهتر است که نرم کننده مو فر را به پوست سر خود یا ریشه مو نزنید. زیرا این کار مو را چرب‌تر می‌کند.

نرم کننده سویا Camille Rose بهترین نرم کننده مو خشک

این محصول به دلیل اینکه سویا دارد از ریزش و خشک و شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند. در برخورد با ریشه مو باعث چربی مو می‌شود. پس به این موضوع دقت کنید که آن را به ریشه مو نزنید. در صورتیکه به ساقه مو بزنید نرمی و لطافت را برای مو خود ایجاد می‌کنید.

نرم کننده عسل Lotta Body جزو بهترین نرم کننده‌ها برای مو فر و خشک

یکی از نرم کننده‌های دارویی، برند Lotta Body است. این محصول بر پایه کراتین است و برای نرمی و تقویت کردن مو فر عالی است. در تولید این محصول از مواد مغذی مانند کراتین، سرم مو فر و…. استفاده شده که می‌تواند مو مجعد و فر را نرم و خوش حالت کند. سرم مو موجود در فرمولاسیون این محصول مو را به طور عمیق تغذیه می‌کند. در نتیجه با استفاده از این نرم کننده مو فر، آسیب پذیری و شکنندگی مو کمتر می‌شود.

نرم کننده مو ویتامول بهترین نرم کننده مو فر

این محصول بدون سولفات است و مخصوص مو فر است. به دلیل کراتینی که این محصول دارد مو را بسیار نرم می‌کند. همچنین این محصول دارای روغن جوجوبا و بامبو است. به همین دلیل استفاده از این محصول به درخشندگی و لطافت و ترمیم مو آسیب دیده کمک زیادی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *