بلاگ

رو بالشی ساتن برای سلامت مو چه فوایدی دارد؟

رو بالشی ساتن

رو بالشی ساتن برای سلامت پوست و مو بسیار موثر است. این رو بالشی همانند روبالشتی ابریشمی از مزایایی برای سلامت پوست و مو برخورددار است. با این تفاوت که پارچه ساتن برای روبالشتی قیمت کمتری دارد اما همان مزایای رو بالش ابریشمی را دارد. روبالشتی ساتن برای مو موجب سالم ماندن فولیکول‌های مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این فواید روبالشی ساتن برای افرادی که موهای نازک و ضعیفی دارند، بسیار مناسب است. روبالشی ساتن برای مو باعث حفظ حالت و شکل مو در طول شب می‌گردد.

از طرفی استفاده از رو بالشتی ساتن از وز مو فر و شکسته شدن ساقه موها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود موها کمتر گره بخورند. از دیگر خواص روبالشتی ساتن می‌توان به محافظت از مژه و ابرو و همچنین پوست نیز اشاره کرد. در این مطلب از تنها مرکز تخصصی فر مو ایران می‌خواهیم فواید روبالشتی ساتن را به عنوان روبالشتی مناسب مو به طور کامل شرح دهیم.

ساتن بهتر است یا ابریشم؟

پارچه ساتن برای بالش، نوعی پارچه نیست. ساتن نوعی بافت یا (Weave) است. اما به دلیل بافت بسیار ریز آن که نمی‌توان آن را با چشم دید فکر می‌کنیم ساتن همانند ابریشم یا کتان پارچه است. برای ساتن مصنوعی از پلی استر یا ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند. اما چنانچه ساتن طبیعی باشد از الیاف ابریشم طبیعی درست شده است.

ساتن شباهت زیادی با پارچه ابریشم دارد. اما تنها تفاوت آنها قیمت ارزان‌تر رو بالشی ساتن است. از دیگر تفاوت‌های آنها این است که ابریشم پارچه‌ای از پیله کرم ابریشم است. به همین دلیل فرآیند آن سخت و زمان‌بر است. اما ساتن از خود ابریشم و یا سایر الیاف تهیه می‌شود. به همین دلیل فرآیند سختی ندارد و قیمت ارزان‌تری دارد.

فواید روبالشتی ساتن

در زیر فواید روبالشتی ساتن را به طور کامل بررسی می‌کنیم:

  • قیمت مناسب‌تر از از ابریشم
  • کاهش شکستگی و مو خوره
  • کاهش خشکی مو فر 6 ماهه درشت
  • کم شدن خطوط ظریف پوست
  • مناسب برای افراد دارای الرژی زیرا رو بالشی ساتن گرد و غبار کمتری را به خود جذب می‌کند.
  • کاهش علائم بیماری‌های پوستی مثل درماتیت
  • خواب راحت به دلیل سطح خنک آن

معایب و عوارض رو بالشی ساتن

اما استفاده از روبالشی ساتن مانند دیگر محصولات معایبی دارد که در زیر به آن اشاره شده است:

  • قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای دارد.
  • در زمان شستشو اید نکاتی را برای مراقبت از آن رعایت کنید.
  • خوابیدن سخت بر روی آن به دلیل لیز بودنش
  • خشک کردن گردن
  • تنفس کمتر نسبت به پنبه

خواص رو بالشی ساتن برای مو

رو بالشی ساتن به دلیل سطح صاف و لغزنده بودن آن و دارای الیاف ابریشم برای سلامت مو بسیار مفید است. در زیر به فواید رو بالشی ساتن برای مو فر پرداخته‌ایم:

محافظت مو در برابر موخوره مو فر

بالش ساتن برای مو به دلیل سطح صاف و لغزنده، اصطکاک کمتری با مو ایجاد می‌کند. زمانی که خواب هستید سر و مو به شدت با رو بالشی تماس دارد. رو بالشی پنبه یا نخی مو را می‌کشد و سبب اصطکاک و موخوره مو می‌شود. اما روبالشتی مناسب مو مانند رو بالشی ساتن ابریشم اصطکاکی برای مو ایجاد نمی‌کند و درست مانند کلاه ساتن برای موی فر سبب موخوره کمتر مو می‌شود.

کاهش گره مو با روبالشتی ساتن

برای اینکه مو فر و شانه کردن آن راحت‌تر باشد از رو بالشی ساتن استفاده کنید. رو بالشی ساتن سبب سر خوردن مو می‌شود و مو بهم گره نمی‌خورد.

جلوگیری از وز شدن مو با روبالشی ساتن

باز کردن مو وز و فر بسیار سخت است. اما پارچه ساتن برای روبالشتی سبب جلوگیری از وز شدن مو می‌شود.

احتمال عدم شکستگی ساقه مو

افرادی که دارای مو خشک و نازک هستند بیشتر در معرض شکستگی ساقه مو قرار دارند. اما در صورتی که از پارچه ساتن برای بالش استفاده کنید اصطکاک کمتری با مو ایجاد می‌شود و مانع از شکستگی ساقه مو می‌شود.

حفظ مو در برابر موخوره از فواید روبالشی ساتن برای مو

پارچه ساتن برای بالش نرم است و کوتیکول مو را زبر نمی‌کند. در نتیجه موخوره مو کمتر است. بنابراین روبالشی ساتن برای افرادی که دارای مو فرفری هستند بسیار مناسب است.

ماندگاری بیشتر حالت مو با رو بالشتی ساتن

هرچه سطح رو بالشی صاف‌تر باشد به هم ریختن حالت مو کمتر است. بنابراین برای اینکه حالت مو فر یا صاف حفظ شود می‌توانید از روبالشتی ساتن استفاده کنید.

حفظ رطوبت مو و دهیدراته کردن آن با استفاده از روبالشتی ساتن یا ابریشم

رو بالشی نخی سبب از بین رفتن رطوبت مو می‌شود. وقتی سبوم و رطوبت مو از بین برود مو خشک می‌شود. مو فر به سختی رطوبت را به انتهای مو جریان می‌دهد. زیرا دارای پیچ و تاب است. اما استفاده از روبالشتی ساتن برای مو سبب می‌شود که رطوبت مو حفظ شود.

پیشگیری از ورود پرژ به مو

رو بالشی پنبه‌ای سبب وارد شدن پرزهای آن به مو و جمع شدن آنها در بین مو می‌شود. وارد شدن پرز به مو فر و شانه کردن آن بسیار سخت و طاقت فرساست. اما استفاده از رو بالشی ساتن، پرزی در مو جمع نمی‌شود و شانه کردن مو فر راحت انجام می‌شود.

سلامتی پوست سر یکی از خواص روبالشتی ساتن

به دلیل اینکه ساتن از الیاف است نمی‌تواند رطوبت پوست سر را جذب نماید. از این رو استفاده از رو بالشی ساتن برای افرادی که پوست سر خشکی دارند و با پوسته پوسته شدن مو مواجه هستند، مفید است.

خواص روبالشتی ساتن برای پوست

ساتن به دلیل سطح لغزنده و صافی که دارد علاوه بر مو برای پوست هم بسیار مفید است. در زیر به مزایای رو بالشی ساتن برای پوست پرداخته‌ایم:

کاهش چین و چروک‌های پوستی با استفاده از رو بالشی ساتن

علاوه بر سطح صاف و نرم بالش ساتن برای مو، برای پوست نیز مفید است و چین و چروک و خطوط ظریف‌ پوست را کاهش می‌دهد. رو بالشی نخی و پنبه‌ای سفت و بدون لغزندگی هستند. از این رو با کشیدن صورت در طول شب روی بالش، باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند. همچنین رطوبت پوست را کم می‌کنند و باعث خشکی پوست صورت می‌شوند. از این رو رو بالشی ساتن ابریشم برای پوست نیز بسیار مناسب است.

کاهش آکنه‌ و جوش‌های پوستی یکی از فواید روبالشی ساتن

تحریک کمتر پوست آکنه دار و دارای جوش از دیگر فواید روبالشی ساتن است. به همین دلیل رو بالشتی ساتن برای خوابیدن گزینه بسیار مناسبی برای افراد دارای پوست حساس است.

کمک به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدن آن

پارچه ساتن برای روبالشتی سبب عدم جذب رطوبت پوست می‌شود. به همین دلیل رو بالشی ساتن  برای افراد دارای پوست خشک بسیار مناسب و کاربردی است.

فواید رو بالشی ساتن برای مژه

برخی از افراد عادت دارند بر روی صورت بخوابند. همچنین برخی دارای مژه‌های شکننده و اکستنشن مژه هستند. به همین دلیل خوابیدن بر روی صورت سبب ریزش مژه در برخی افراد می‌شود. رو بالشی نخی به دلیل اینکه سفت است باعث ریزش مژه می‌شود. اما رو بالشی ساتن و یا روبالشتی ابریشمی سطح صاف و لغزنده‌ای دارد. به همین رو بالشی ساتن آسیبی به مژه‌ها وارد نمی‌کند.

آیا واقعا رو بالشی ساتن برای سلامت مو فر مفید است؟

خوابیدن بر روی روبالشی ساتن ابریشم، سبب از بین بردن موخوره مو فر دائم نمی‌شود. اما باعث می‌شود که مو و پوست سالم‌تری داشته باشید.

آیا استفاده از رو بالشی ساتن برای افراد با آلرژی نیز مفید است؟

بله. استفاده از رو بالشتی ساتن به دلیل سطح صاف و نرم آن، از ورود گرد و غبار به پوست و مو و مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *