بلاگ

باورهای غلط درباره مو فر

باورهای غلط درباره مو فر

همیشه باورهای غلط درباره مو فر وجود دارد که برخی از افراد آن را باور کرده‌اند و به عنوان حقیقت پذیرفته‌اند. اما بعد از کمی تحقیق درباره فر متوجه می‌شوند که همه این موارد باورهای غلطی هستند. این باورهای نادرست بین افراد ثابت شده‌اند و بسیاری از افراد را به این پرسش‌ها می‌اندازند که آیا موی فر میریزد؟ یا آیا کسانی که موی فر دارند موخوره و وزی بیشتری دارند؟ به طور کلی 65% از خانم‌ها در کل جهان به طور طبیعی دارای مو فر و مجعد هستند. اما برخی از افراد هم به دلیل تفاوت موی فر و صاف در جذابیت چهره و علاقه زیاد به مو فر، خودشان فر دائم مو را انجام می‌دهند.

برای جلوگیری از وز شدن موهای فر، مراقبت و رسیدگی بیشتری نسبت به مو لخت و صاف باید انجام شود. چراکه در صورت عدم مراقبت از مو فر، مو دچار وزی، گره خوردگی و خشکی می‌شود. متاسفانه بسیاری از افراد چه خانم‌ها و چه آقایان به دلیل عدم مراقبت از مو فر و رعایت دستور العمل‌های آرایشی دارای مو شکننده و ضعیف و وزی هستند. با خشکی مو، مو دچار موخوره می‌گردد. در این مطلب از فرفری سنتر به حقایقی درباره ماندگارترین باورهای غلط درباره مو فر و مجعد اشاره کرده‌ایم.

باورهای غلط درباره مو فر

در زیر به مهم‌ترین باورهای غلط درباره مو فر پرداخته‌ایم:

  1. باورهای غلط درباره مو فر : برس مو فر به طور زیاد سبب صافی مو می‌شود

برس مو فر، فرها را درگیر می‌کند و باعث گره خوردگی مو می‌شود. این باور که کسانی که موی فر دارند بعد از برس موهایشان صاف بنظر می‌رسد درست است اما این صافی دوام و ماندگاری ندارد و بعد از مدتی از بین می‌رود. اگر فر محکم یا متوسطی دارید بجای برس از انگشت برای باز کردن فر مو استفاده کنید.

مو فرفری جذاب است اما به شدت شکننده است. به همین علت برس فر محکم به دلیل اصطکاکی که دارد سبب ضعیفی فولیکول مو می‌شود. بهترین شانه برای مو فر، شانه دندانه درشت یا باز کردن مو فر با انگشتان است. سپس از نرم کننده حاوی آبرسان استفاده کنید. همچنین بهترین زمان برای برس مو فر در زمان خیسی مو است که بهتر شانه می‌شود.

  1. باورهای غلط و نکاتی درباره مو فر : شامپو معمولی مناسب مو فر است.

این مورد یکی از باورهای غلط درباره مو فر است. کسانی که موی فر دارند، باید از شامپوی مناسب مو فر استفاده کنند. برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپوها سبب از بین رفتن رطوبت مو می‌شود. اگر مو فری دارید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نکنید. چراکه سولفات سبب تولید کف می‌شود و چربی طبیعی مو را از بین می‌برد. این مواد شیمیایی بیشتر در صابون ظرفشویی و مواد شوینده لباسشویی کاربرد دارد.

برای اینکه بدانید شامپو فاقد سولفات است حتما برچسب شامپو را بخوانید. پس یکی از باورهای غلط درباره مو فر استفاده از شامپو معمولی و دارای سولفات است. حتما توجه کنید شامپویی را برای مو فر انتخاب کنید که 100% فاقد سولفات و سیلیکون باشد. برای جلوگیری از وز شدن موهای فر، باید بدون مالش شدید استفاده از شامپو و شستن موها را انجام دهید. چراکه اصطکاک بیش از اندازه باعث وزی مو می‌شود.

  1. باور نادرست دیگر مو فر: نباید از نرم‌کننده‌ برای مو فر استفاده کرد.

یکی از باورهای غلط درباره مو فر عدم استفاده از نرم کننده است. نرم کننده بهترین دوست برای مو فر است. زیرا استفاده از نرم کننده وز مو را کنترل می‌کند و سبب کاهش خشکی مو می‌شود. همچنین نرم کننده به شدت قدرت مو را افزایش و استحکام می‌بخشد. در صورتی که از نرم‌کننده‌ای قوی و دارای رطوبت زیاد استفاده کنید ریشه مو مرطوب می‌شود و منافذ مو پر می‌شود.

همچنین مو کدر دارای درخشانی زیادی می‌شود. در صورتی که مو نرم، براق و ابریشمی می‌خواهید از نرم کننده استفاده کنید. به طور کلی هرچه فر مو محکم‌تر باشد مو خشک‌تر است. بنابراین باید مقدار نرم کننده را به درستی استفاده کنید. استفاده از نرم کننده بدون نیاز به شستشو برای کنترل کردن مو فر ناخوشایند و خشن بسیار مناسب و موثر است.

  1. باورهای غلط درباره مو فر: هر مدل مو برای مو فر مناسب است.

این یکی از باورهای غلط درباره مو فر است. در پاسخ به برخی از افراد که می‌گویند موی فر به چه کسانی میاد؟ یا موهام فره چه مدلی بزنم؟ باید گفت این مورد غیر از سلیقه به فرم چهره شما نیز بستگی دارد. برای مثال مدل مو متوسط برای مو فر نامناسب است. یک دلیل دیگر نامناسب بودن این مدل مو برای مو فر این است که مو فر رفتاری شبیه به مو صاف ندارد. حتی بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای زنان دارای مو صاف، روی مو فر یا مجعد همان شکل را ندارد.

بهترین کار این است که با آرایشگر خود درباره شینیون مو فر و بهترین مدل مو فر مشورت کنید. شما مدل مو را باید در نظر بگیرید که رسیدگی کمی بخواهد. همچنین زمانی که مو خشک می‌شود بهتر بنظر برسد.  برای خرد کردن و کوتاهی مو فر وقتی مو خشک است آنها را کوتاه کنید نه در حالت خیس. با این کار می‌توانید متوجه مدل مو خود در یک روز معمولی شوید.

  1. باورهای غلط مو فر: شستشو منظم باعث خشکی مو فر می شود.

یکی دیگر از باورهای غلط درباره مو فر راجب شستشوی منظم موهاست. شستن موها، باعث پاکسازی پوست سر از تجمع آلودگی و محصولات مراقبت از مو می‌شود. این آلودگی‌ها می‌تواند موجب ضعیف یا چربی مو فر شود. پوست سر تمیز باعث تعادل تولید سبوم می‌گردد. اینکار احتمال چربی و روغنی شدن موها را به حداقل می‌رساند.

برای جلوگیری از وز شدن موهای فر باید چه کرد؟

علاوه بر موارد گفته شده در مطلب بالا، برای جلوگیری از وز شدن موهای فر باید کمتر از رنگ مو و مش استفاده کنید.

برای سشوار کشیدن موهای فر باید چه کرد؟

برای سشوار کشیدن حتما باید از برس چوبی و دیسپانسر مو استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *