بلاگ

دیسپانسر مو فر چیست و طریقه استفاده از آن چگونه است؟

دیسپانسر مو فر

دیسپانسر سشوار چیست؟ دیسپانسر سشوار یا دیفیوزر سشوار یک سری سشوار برای موهای فر است.  دیسپانسر مو فر یکی از وسایل ضروری و الزامی برای حفظ زیبایی و درخشندگی مو فر است.اگر مو فر دارید قطعا باید با طرز استفاده از دیسپانسر سشوار آشنا باشید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از خشک کردن مو با سشوار، با وز مو فر و نه چندان خوش حالت مواجه شده باشید. برای جلوگیری از وز شدن مو فر باید از دیفیوزر یا دیسپانسر فر کننده استفاده کرد. شما با آشنایی با طرز استفاده از دیسپانسر سشوار و استفاده از دیسپانسر، می‌توانید به موهای فر خود حالت دهید. انواع روش فر كردن مو با ديسپانسر متنوع است.

یکی از روش‌های فر كردن مو با سشوار، استفاده از دیفیوزر یا دیسپانسر مو است. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر متوجه خواهید شد که دیسپانسر سشوار چیست و با طرز استفاده از دیسپانسر سشوار و دیسپانسر موی کوتاه آشنا خواهید شد.

دیسپانسر چیست و چه کاربردی دارد؟

دیسپانسر سشوار چیست؟ دیفیوزر یا دیسپانسر یک قطعه‌ای است که می‌توانید همراه با سشوار یا به صورت جدا آن را تهیه کنید و به سر سشوار متصل کنید. دیفیوزر به فر شدن و حالت دهی مو کمک می‌کند و مانع از وز شدن مو می‌شود. دیسپانسر یک وسیله کمکی برای فر مو دائم و مواج است.

افرادی که مو فر دارند می‌توانند برای خشک کردن مو بعد از حمام از این وسیله کاربردی استفاده کنند. به طور کلی دیسپانسر (diffuser) نام وسیله‌ای است که سر لوله سشوار وصل شده و با سوراخ هایی که دارد باعث کاهش شدت باد می شود. در نتیجه سشوار با باد ملایمی مو را خشک می‌کند.

این وسیله با شکلی که دارد یا دندانه هایی که روی آن طراحی شده است این امکان را فراهم می‌کند که برای حفظ حالت مو، آنها را به شکل اسکرانچ خشک کند.

دیسپانسر دارای انواع متفاوتی است. البته کارایی همه انواع آن یکسان است و تنها از نظر جنس و شکل ظاهری تفاوت دارند. این وسیله بر روی سشوار فیکس می‌شود. وجود دیفیوزر باعث می‌شود تا باد گرم سشوار کمتر به مو انتقال داده شود. به دلیل سطح بزرگ دیسپانسر هر بار باید ابعاد مشخصی از مو را بر روی آن قرار دهید.

فر کردن مو با دیسپانسر

استفاده زیاد از حرارت سشوار به دلیل تبخیر رطوبت موجود در مو و آسیب رساندن به پروتئین تشکیل دهنده مو، در صورت استفاده طولانی مدت آسیب‌زا خواهد بود. این در صورتی است که برای افرادی با مو فر علاوه‌بر این اتفاق، حرارت مستقیم و باد تند سشوار باعث بهم ریختگی و وز شدن مو می شود.

شما برای دیسپانسر کردن مو فر به وسیله ای به نام دیسپانسر (دیفیوزر) احتیاج دارید. برای استفاده از دیسپانسر فر کننده باید موها را مثل کاسه داخل آن قرار داد و دیسپانسر را به سر نزدیک کرد. سپس دیفیوزر را جابجا کرده و دسته دیگری از مو را درون آن قرار دهید.

انواع دیسپانسر

همه برندهای سشوار امکان استفاده از دیسپانسر را دارند. این وسیله به دلیل دارا بودن حالت ارتجاعی در محل اتصال، می‌تواند روی دهانه سشوار به خوبی جا بیافتد. فشار هوا از طریق دیفیوزر روی قسمت وسیعی از مو پخش می‌شود و مو راحت حالت می‌گیرد.

برخی از برندهای تولید کننده سشوار، سری دیسپانسر را روی محصول خود ارائه می‌دهند. اما برخی دیگر از سشوار این سری جداگانه را ندارند و باید اقدام به خرید دیسپانسر مو نمود. دیسپانسرها به طور معمول به چند شکل وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

همین حالا خرید کن....

دیسپانسر گرد پلاستیکی

این نوع دیفیوزر یکی از انواع دیسپانسرها است. سری‌های گرد این مدل دیسپانسر گرد و از جنس پلاستیک هستند و در اندازه‌های بزرگتری نیز ساخته شده‌اند.  شما با استفاده از این مدل دیفیوزر می‌توانید مدل خاصی را روی مو فر اجرا کنید.

دیسپانسر جورابی

این نوع دیفیوزر حالت آویزانی دارد و به نازل سشوار وصل می‌شود. اندازه دیسپانسر جورابی نسبت به نوع گرد آن کوچکتر است. این وسیله بیشتر برای سفر و بیرون از منزل کاربرد دارد. دیسپانسر جورابی برخلاف ظاهری که دارد، مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت سشوار دارد ولی قدرت آن بسیار کم است.

با این وجود تمام این دیسپانسرها عملکردی یکسان دارند و فقط برای استفاده در شرایط مختلف و سهولت در استفاده به شکل های مختلفی طراحی شده اند.

نحوه کار با دیسپانسر چگونه است؟

نحوه استفاده از دیسپانسر سشوار بسیار ساده است. برای خشک کردن مو فر ابتدا از حوله میکروفایبر استفاده کنید. برای این کار، حوله را دو طرف مو قرار دهید و به آرامی با دست کمی حوله را روی مو فشار دهید. با این ار آب اضافی مو گرفته می‌شود. اما تارهای مو خیس هستند. در این مرحله مو را دسته بندی کنید. (از بالای گوش تا گوش، مو را به 3 یا 4 قسمت تقسیم کنید و همه مو را در بالای سر جمع کنید).

ابتدا سشوار را روشن کنید تا گرم شود. سپس دمای سشوار را روی کم تنظیم کنید و روی هر بخش از مو، دیسپانسر را به آرامی و با صبر استفاده کنید.

تا زمانی که مو به طور کامل خشک شود باید سشوار روشن باشد. با استفاده از دیفیوزر نیازی به برس یا شانه ندارید. تنها کافیست نازل دستگاه را روی مو قرار دهید تا مو خشک شود. همه مو بالای سر را به همین روش خشک کنید و هر بخش از مو را مثل یک کاسه درون دیسپانسر قرار دهید و دیفیوزر را به سر نزدیک کنید. دیفیوزر را جابجا کنید و دسته دیگری از مو را درون آن قرار دهید. همچنین بهتر است دیسپانسر را در جهت بالا و پایین حرکت دهید. زمانی که مو با دیسپانسر خشک شد، حالت مواج و فر زیبایی به وجود می‌آید.

دیسپانسر مناسب چه کسانی است؟

اغلب بانوان و آقایانی که موهای فر دارند می‌توانند برای جلوگیری از وز مو و مرتب‌سازی موهای خود از این وسیله استفاده کنند. استفاده از دیسپانسر برای ریفرش کردن مو فر و جذاب شدن مو کاملا ضروری است. دیسپانسر مو برای افراد با مو پرپشت و حجیم بیشتر بکار می‌رود.

از آنجایی که مو فر از لحاظ جنس و ضخامت با مو صاف تفاوت دارد، خشک کردن آن نیز باید متفاوت باشد. استفاده عادی از سشوار موجب پف و وز شدن مو فر خواهد شد. از این‌رو استفاده از دیسپانسر موی کوتاه و بلند می‌تواند بدون تغییر در حالت مو و وزی مو، موها را به بهترین صورت خشک کند.

دیسپانسر برای افرادی که مو مواج و فر دارند تولید شده است. تارهای مو فر به دلیل ضخامت بالا، در معرض آب سنگین می‌شود. این سنگینی موجب از بین رفتن حالت فر مو و صاف شدن مو می‌شود. درصورتی که بلافاصله مو با دیسپانسر خشک گردد، آب مو گرفته شده و حالت فر مو حفظ خواهد شد.

درصورتی که شما فر مو کوتاه دارید می‌توانید از دیسپانسر موی کوتاه استفاده کنید. همچنین اندازه‌های بزرگتر این وسیله قادرند مناطق بیشتری از مو سر را پوشش دهند. بنابراین افراد با موهای بلند و پرپشت نیز می‌توانند در مدت کوتاهی با این وسیله، مو خود را خشک کنند.

مزایای استفاده از دیفیوزر

دیسپانسرها به دور حلقه مو، جریان هوا را ایجاد می‌کند. اگر مو فر با سشوار خشک شود، مو حالت وز می‌گیرد اما با دیفیوزر داغی به طور مستقیم بر روی مو اعمال نمی‌شود. با استفاده از این وسیله مو نرم‌تر می‌شود و وز مو فر تا حدود زیادی گرفته می‌شود. میله‌های موجود در دیفیوزر به جدا کردن تارهای مو کمک می‌کند و حجم مو بیشتر دیده می‌شود. از جمله دیگر مزایای استفاده از دی فیوزر عبارت است از:

  • وز نشدن
  • حفظ حالت فری مو
  • آسیب کمتر به مو
  • و…

در صورت نبود دیسپانسر، چگونه مو فر را خشک کنیم؟

در صورتی که به دیسپانسر به صورت موقت دسترسی نداشتید، برای دیسپانسر کردن مو فر این روش ها را امتحان کنید:

  1. موها را داخل یک توری فلزی کوچک نگه داشته و از دور سشوار را بگیرید.
  2. همچنین می توانید یک جوراب تمیز را سر لوله سشوار بگذارید و توسط آن شدت باد خروجی از سشوار را کنترل کنید.

قیمت دیسپانسر سشوار چقدر است؟

قیمت دیسپانسر سشوار نسبت به موارد کاربرد آن بسته به نوعی که خریداری می‌کنید، بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

مدت زمان خشک کردن مو با دیسپانسر چقدر است؟

به دلیل دمای کم سشوار و عدم اعمال داغی سشوار به صورت مستقیم روی مو، مدت زمان خشک کردن مو با این وسیله بیشتر از استفاده مستقیم از سشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *