بلاگ

آیا موهامو فر کنم یا نه؟

آیا موهامو فر کنم یا نه؟

درصورتی که مو صاف و لخت دارید و تمایل به فر کردن مو خود دارید، حتما نکات مهم قبل از فر کردن مو را باید بدانید. اگر با این پرسش‌ها مواجه شده‌اید که موهامو فر کنم، ایا موی فر بهم میاد؟ یا چطوری موهامونو فر کنیم و … بهتر است از قبل از هر اقدامی، همه جوانب موی فر یا لخت را در نظر بگیرید و اطلاعات کافی از انجام این کار داشته باشید تا به نقطه‌ای نرسید که با خود بگویید موهامو فر کردم پشیمونم. در ادامه این مطلب از سایت فرفری سنتر، بهترین مرکز فر مو در تهران با ما همراه باشید تا بیشتر با نکات مهم فر شش ماهه یا فر موقت مو آشنا شوید.

اگر مو صاف و یا بی حالتی دارید و از مدل مو خود خسته شده‌اید، برای بوجود آوردن تغییرات در مو و چهره دو گزینه پیش رو خواهید داشت. یکی رنگ کردن مو و دیگری این است که موهایتان را فر کنید. درصورتی که تمایلی به رنگ کردن مو به هر دلیلی ندارید و می‌گویید میخوام موهامو فر کنم، بهتر است قبل از این کار این مطلب را مطالعه کنید. فر کردن مو کار سختی است پس قبل از تصمیم‌گیری همه جوانب را سنجیده و چند سوال از خود بپرسید:

  1. ایا موی فر بهم میاد؟
  2. آيا فر كردن مو ضرر دارد؟
  3. موهامو فر کنم؟
  4. چطور موهامو فر کنم؟

نکات مهم قبل از فر کردن مو

در ادامه به برخی از نکات مهم قبل از فر کردن مو اشاره کرده‌ایم:

انتخاب نوع فر یکی از نکات مهم قبل از فر کردن مو

قبل از اینکه مو را فر کنید بهتر است با انواع فر آشنا شوید. انواع فر مو عبارتند از:

  • فر دائم مو
  • فر گرم : در این روش با دستگاه فر گرم، مو فر می‌شود. این روش شامل بیگودی‌های ریز و درشت است.
  • فر موقت مو با بیگودی کردن مو
  • استفاده از دیسپانسر
  • فر مو شش ماهه

فر مو بر اساس ملاک‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. پس انتخاب نوع فر بسیار اهمیت دارد.

ماندگاری فر

دوام و ماندگاری فر اهمیت زیادی دارد. برای مثال فر موقت مو با بیگودی و در خانه بعد از حمام از بین می‌رود. اما فر شش ماهه مو اینگونه نیست. دوام فر دائم بیشتر از فر موقت مو است. چراکه فر موقت بر اثر گرمای ناشی از فر کننده ایجاد می‌شود ولی فر دائم با استفاده از مواد شیمیایی و تاثیر بر ریشه و ساقه مو انجام می‌گیرد. در واقع فر موقت همانگونه که از اسمش پیداست، دوام زیادی ندارد و بیشتر برای مهمانی‌های چند ساعته مناسب است. هرچند درصورتی که مو شسته نشود و فر انجام شده محکم باشد، حالت خود را تا یک الی دو روز بعد حفظ خواهد کرد. اما فر دائم تا شش ماه ماندگاری دارد و بعد از آن کم کم حالتش را از دست می‌دهد.

انتخاب مو فر بر اساس فرم صورت

یکی دیگر از نکات مهم قبل از فر کردن مو این است که نوع فر مو باید بر اساس فرم صورت انتخاب شود. در ادامه به بهترین نوع فر متناسب با هر فرم چهره پرداخته‌ایم:

  • فرم صورت بیضی : بهترین نوع فر برای افراد با صورت بیضی، فر باز (ریز یا درشت) می‌باشد. این مدل فر مو، فرم صورت بیضی را حفظ خواهد کرد.
  • فرم صورت گرد: افراد با صورتی گرد، بهتر است مدل فر درشت با مو کوتاه را انتخاب کنند. چراکه این مدل مو باعث می‌شود صورت آن‌ها کشیده‌تر یا بیضی به نظر برسد. درصورتی که موهای شما بلند است، بهتر است از زیر چانه تا انتها فر درشت را انجام دهید و مو را به دو قسمت تقسیم کنید که یک طرف پر حجم‌تر بنظر برسد.
  • فرم صورت مربع شکل : بهترین گزینه برای این افراد، موی بلند یا مدیوم با فر درشت است. البته به صورتی که زوایای صورت برای گردتر بنظر رسیدن آن، پوشیده شود.
  • فرم صورت قلبی : فرهای لایه لایه از نزدیکی گوش تا پایین انتخاب خوبی برای فرم چهره قلبی است. همچنین مو فر برای این فرم صورت از بالا به پایین شل‌تر و درشت‌تر باشند.
  • فرم صورت مثلثی : درصورتی که قصد دارید حالت تیزی فک را پوشش دهید، مو بلند یا مدیوم با فر درشت بهترین گزینه است. بهتر است برای فرمصورت مثلثی، مو را از نزدیکی چانه شروع به فر کردن نمایید. البته درصورتی که تمایل دارید صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد، از مدل مو کوتاه با فر ریز کمک بگیرید.

توجه داشته باشید موارد گفته شده در بالا، قانون کلی نیستند و افراد براساس سلیقه می‌توانند انتخاب خود را داشته باشند.

از دیگر نکات مهم برای اینکه ببینید که آیا موهامو فر کنم یا نه عبارتند از:

  • در دوران بارداری از انجام این ک ار اجتناب کنید.
  • اگر مو شما حالت خشک و شکننده‌ای دارد، بهتر است ابتدا مو را تقویت نموده و سپس فر کنید. همچنین درصورتی که تار مو نازکی دارید، بهتر است از اینکار صرفه نظر کنید.

نکات بسیار مهم بعد از فر کردن مو

برای داشتن فری زیبا، لازم است حتما مراقبت‌های فر مو را جدی گرفته و انجام دهید. این مراقبت‌ها عبارتند از:

  1. بلافاصله بعد از فر دائم نباید به حمام رفته وموهایتان را بشورید و باید تا دو روز صبر کنید.
  2. اگر به تازگی مو خود را رنگ یا هایلایت کرده‌اید، امکان انجام فر دائم را ندارید .
  3. مو صاف، دیگر نمی‌تواند به حالت اولیه خود بازگردد. از این رو خوب فکر کنید و سپس اقدام به فر کردن مو کنید. اگر همچنان براینکه موهامو فر کنم یا نه مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار فر موقت را انجام دهید و در صورت رضایت از خدمات فر دائم استفاده کنید.
  4. بعد از فر مو باید مراقبت ویژه ای از مو داشت. این مراقبت‌ها عبارتند از: استفاده از شامپو مناسب ، روغن تراپی و …. .
  5. استفاده از نرم کننده
  6. استفاده از شانه دندانه درشت
  7. در زمان سشوار کشیدن حتما از دیسپانسر استفاده کنید.
  8. در پاسخ به این پرسش که موهامو کوتاه کنم یا نه، باید گفت مو را بهتر است هر یکماه یکبار به اندازه نیم سانت کوتاه کنید.
  9. هیچگاه مو را خرد کوتاه نکنید. چراکه برای مدل دادن به فر مو بسیار سخت است. همچنین مو خرد با مو فر هیچ هماهنگی ندارد.
  10. از رنگ و مش کمتر استفاده کنید. چراکه مش باعث وز شدن مو می‎‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.

راهکارهایی برای جلوگیری از خشک شدن مو

برای اینکه مو فرف خشک نشود و زیبا باشد بهتر است از نرم کننده داخل حمام استفاده کنید. همچنین از ماسک مو نرم کننده در حمام و بیرون حمام استفاده کنید. روغن تراپی مو فر یکی از روش‌های بسیار عالی برای جلوگیری از خشک شدن مو فر است. بهتر است زمای که از نرم کننده یا ماسک مو استفاده می‌کنید، مو کمی حالت خیس داشته باشد. ماسک مو بریون حمام را به مو خیس بزنید تا تاثیر فوق العاده‌ای برای مو داشته باشد.

راهنمای قدم به قدم برای فر کردن مو

اگر اطمینان دارید که میخوام موهامو فر کنم، حتما برای انجام فر دائم به آرایشگاه و بهترین مرکز فر مو در تهران مراجعه کنید. اما اگر در انتخاب فر مو و نوع آن مردد هستید بهتر است یکبار فر مو موقت را امتحان کنید. بهترین روش برای فر مو موقت به شرح زیر است:

  • بهتر است مو تمیز باشد. (قبل از اینکه مو را فر کنید، حتما مو را بشویید).
  • سپس خیسی مو را بگیرید و مو را خشک کنید.
  • از مواد فر کننده مناسب با مو خود استفاده کنید.
  • سپس در این مرحله مو را تقسیم بندی کنید و فر کردن مو را شروع کنید.

آيا فر كردن مو ضرر دارد؟

اگر به این پرسش برخورده‌اید که ایا فر دائم مو ضرر دارد؟ در پاسخ می‌توان گفت سخت در اشتباهید. چراکه فر مو علاوه بر تغییر ظاهر، به مو شما حجم می‌دهد و مزایای فراوانی دارد. با مراجعه به مرکزی تخصصی  استفاده از مواد درجه یک موهای شما هیچ‌گاه دچار آسیب نخواهد شد. همچنین حتما نکات مراقبت از فر مو را رعایت کنید تا مو زیبا و سالمی داشته باشید.

آیا مو کوتاه را هم می‌توان فر کرد؟

بسیاری از افرادی که قصد فر کردن مو را دارند به این پرسش برمی‌خورند که موهامو کوتاه کنم یا نه؟ در پاسخ می‌توان گفت بله. اما مو خیلی کوتاه با فر دائم چندان جذاب نیست. از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از کوتاهی مو اقدام به اینکار کنید و در صورت داشتن موهای کوتاه، باید کمی صبر کنید تا مو بلندتر شود و سپس آنها را فر دائم کنید.

اگر موهامو فر کنم خیلی کوتاه به بنظر می‌رسد؟

بستگی دارد که چه نوع فری را انتخاب کنید. اما با فر کردن حدود 3 تا 6 سانت، مو کوتاهتر به نظر می‌رسد.

آقایان هم می‌توانند فر دائم مو انجام دهند؟

بله. این تکنیک برای آقایان هم استفاده می‌شود. تنها باید به یک آرایشگاه متخصص مراجعه کنند تا مواد فر به پوست سر تماس پیدا نکند.

خانم‌های باردار و شیرده می‌توانند مو را فر کنند؟

خیر. انجام دادن این کار در دوران بارداری و شیرده توصیه نمی‌شود. چراکه ممکن است مواد از طریق جریان خون به بدن نوزاد یا جنین راه پیدا کند.

ایا موی فر بهم میاد؟

فر کردن مو باعث می‌شود تغییر بزرگی در ظاهر و چهره شما ایجاد شود. اما تغییر بزرگ نیاز مراقبت بیشتری دارد. برای این کار عجولانه تصمیم نگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از آرایشگر خود بپرسید آیا مو من آمادگی فر شدن را دارد؟ ایا موی فر بهم میاد؟ و سپس با انتخاب بهترین روش را برای فر مو این کار را انجام دهید.

فر ریز بهتر است یا فر درشت؟

باید مدلها و نمونه کارهای فر را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که مو فر ریز باشند یا درشت. ریز یا درشت بودن فر کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به خود شما دارد. سپس باید انتخاب کنید که مو از ریشه فر شود یا از نیمه؟ برای اینکه انتخاب برایتان راحت‌تر شود باید انواع مدل های فر را مشاهده کنید و ببینید کدام را بیشتر دوست دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *