بلاگ

روتین موی فر بعد از حمام

روتین موی فر بعد از حمام

توجه به روتین موی فر بعد از حمام و روتین حمام مو فر یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ حالت موی فر می‌باشد. انتخاب محصولات مراقبت از موی فر مناسب در انجام روتین مراقبت از موهای فر از مهم‌ترین نکات است. به همین دلیل است که در پاسخ به این سوال فرفری‌ها که چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟ پیشنهاد می‌شود از شانه مخصوص موهای فر  و محصولات مراقبت از موی فر در حمام و بعد از حمام مناسب استفاده نمایند. اگر موهای فرفری دارید قطعا می‌دانید که روتین حمام موی فر و روتین موی فر بعد از حمام کار راحتی نیست.

نکات و عوامل بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است سبب وز شدن و آسیب دیدن موهای شما شوند. پس لازم است تا برای داشتن موهای فر خوش حالت، تمامی نکات مرتبط با روتین موی فر بعد از حمام و در حمام را رعایت نمایید. با توجه به موارد ذکر شده در روتین پیشنهادی مو فرفری‌ها می‌توانید موهای فر سالم، براق و خوش حالتی داشته باشید. در ادامه این مطلب از مرکز فرفری سنتر شما را با بهترین روتین موی فر بعد از حمام و در حمام آشنا کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

روتین مراقبت از مو فر چیست؟

 مو فر جذاب و خوش حالت، تاثیر فراونی در زیبایی چهره بانوان دارد. اغلب بانوان در آرزوی داشتن مو فر دائم و براق هستند. اما خوش حالت شدن موی فر نیاز به مراقبت و رعایت روتین موی فر دارد. با انجام مراحل روتین موهای فر که در زیر به آن اشاره شده است، می‌توان مو فر زیباتر و سالم‌تری داشت:

  • استفاده از شامپو مناسب مو فر
  • استفاده از ماسک موی فر داخل حمام
  • خشک کردن مو با حوله نخی
  • شانه زدن مو با شانه مخصوص موهای فر
  • استفاده از سرم مو و روغن‌های طبیعی

مهم ترین نکات در روتین حمام موی فر

یکی از مهم‌ترین نکات در روتین حمام موی فر استفاده از شامپوهای بدون سولفات است. باتوجه به خشن بودن شامپوهای بدون سولفات، این شامپوها انتخاب مناسبی برای روتین حمام مو فر نیستند. در عوض پیشنهاد می‌شود تا از شامپوهای دارای نرم کننده استفاده نمایید. درحین سشوار کشیدن موها در روتین موی فر لازم است تا حتما از اسپری ضد حرارت استفاده نموده و با دیسپانسر مو، شسوار را انجام دهید.

انتخاب شانه مخصوص موهای فر نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین نکات که در روتین موی فر باید به آن توجه نمایید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  1. به هیچ عنوان نباید از شامپوهای دارای سولفات برای شستشو مو استفاده کرد.
  2. استفاده از اتو مو صاف و یا مجعد برای حالت دادن مو توصیه نمی‌شود.
  3. استفاده از محصولات مراقبت و پاک کننده مو حاوی سولفات به دلیل جذب رطوبت مو، توصیه نمی‌شود.
  4. محصولات صاف‌کننده و درخشان‌کننده مو حاوی سیلیکون به دلیل نازک، خشک، صاف و چرب کردن ساقه مو پیشنهاد نمی‌شود.
  5. روغن‌های معدنی و واکس مو مانند سیلیکون‌ها، به علت تجمع روی تارهای مو توصیه نمی‌شود.
  6. خشک کردن مو با حوله به سبب وز و خشن شدن کوتیکول‌های مو پیشنهاد نمی‌شود. در عوض بهتر است تا از حوله میکروفایبر استفاده نمایید.
  7. استفاده از شامپو و اسپری مو دارای الکل، سبب تخریب کوتیکول‌های مو می‌شود.

بهترین روتین حمام موی فر

رعایت روتین حمام مو فر به تضمین سلامت و ماندگاری فر مو شما کمک می‌کند. از این‌رو برای مراقبت از مو فر در حمام نکات زیر را درنظر بگیرید:

خودداری از شستشوی بیش از حد مو فر

از آنجایی که مو فر جزو مو شکننده و خشک است، شستشوی بیش از حد آن باعث شکستن، تشدید خشکی و نازک شدن ساقه‌ها می‌شود.

دمای مناسب آب برای مو فر

در شستشوی مو فر، آب باید ولرم و رو به خنک باشد تا شادابی و سلامت مو حفظ شود. آب گرم می‌تواند به مو و پوست سر آسیب وارد کند. در نتیجه در روتین موی فر خود به این نکته توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید.

شامپو مخصوص مو فر

شامپوهای حاوی سولفات به دلیل پاک کردن چربی مو و از بین بردن درخشندگی مو، پیشنهاد نمی‌شوند. برای محافظت از مو فر باید از شامپوهای فری سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید و از سابیدن ساقه مو با شامپو خودداری کنید.

استفاده از ماسک مو در حمام

ماسک مو داخل حمام موجب آبرسانی و نرمی مو فر می‌شود. همچنین افرادی که موهای خشکی دارند می‌توانند با ماسک مو مخصوص موهای خشک، کمبود چربی مو خود را جبران نمایند. لازم به ذکر است ماسک مو را تنها باید برای ساقه مو استفاده کرد. در این مرحله ماسک مو را روی ساقه‌ها بزنید و پس از 5 الی 15 دقیقه آبکشی نمایید.

استفاده ازحوله میکروفایبر

برای آبگیری مو بعد از استحمام، مو خود را درون حوله میکروفایبر بپیچید و 10 دقیقه بعد، آن را بردارید. از کشیدن مو و سابیدن مو به حوله به شدت خودداری کنید.

استفاده از روغن برای مو فر

پس از آبگیری مو با حوله، می‌توانید به مو نم‌دار خود روغن آرگان اصل و یا روغن نارگیل بزنید. روغن نارگیل به دلیل قدرت بسیار بالای آبرسانی بهترین روغن برای مو فر است.

استفاده از شانه مخصوص موهای فر

پس از استفاده از روغن، با یک شانه دندانه درشت مخصوص مو فر، اقدام به شانه کردن مو خود کنید. بدین منظور از نوک مو شانه کردن را 5 سانت 5 سانت به سمت بالا ادامه دهید.

سرم مو فر

شما می‌توانید برای آبرسانی مو بدون چرب شدن ساقه مو از بهترین سرم مو فر استفاده کنید. روغن بادام تلخ و روغن آرگان به سب خواص درمانی، باعث براق شدن و آبرسانی مو فر می‌شود. همچنین استفاده از سرم و روغن مو از موخوره جلوگیری می‌کند.

روش صحیح خشک کردن مو مهم ترین روتین موی فر بعد از حمام

بعد از استحمام ابتدا خیسی مو بوسیله حوله گرفته می‌شود. سپس از محصولات مراقبتی مو مانند روغن‌های گیاهی و طبیعی در روتین موی فر روی مو نم دار استفاده می‌شود. از نمونه روغن‌های مناسب برای این مرحله می‌توان به روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا، بادام و ذرت اشاره کرد. سپس مو را با حوله میکروفایبر مو به مدت 1 ساعت بسته به حجم مو ببندید. این یکی از بهترین روش‌های خشک کردن مو فر بعد از استحمام است.

محصولات مراقبت از موی فر

در روتین موی فر بعد از حمام لازم است تا از محصولات مراقبتی استفاده کنید. ما در تنها مرکز تخصصی فر مو در ایران محصولات مراقبت از مو فر را برای شما ارائه نموده‌ایم. برخی از این محصولات از قبیل:

  • شانه دندانه درشت
  • استفاده از دیفیوزر یا دیسپانسر
  • کرم لوسیون و ژل‌های بدون الکل

طرز استفاده از دیفیوزر

برای استفاده ازدیفیوزر باید سر خود را کج کنید و موهایتان را به یک سمت بریزید. سپس دیفیوزر را از پایین به بالا تا زمانی که موهایتان خشک شود حرکت دهید. درصورتی که بعد از استفاده از دیفیوزر موهای شما به کف سرتان چسبید، باید با یک شانه دندانه درشت چوبی، مو را از کف سر شانه کرده و فاصله دهید.

ممنوعیات مو فر

در صورت رعایت کردن روتین حمام موی فر و رعایت نکات ممنوعه‌ی زیر مو فر شما هیچگاه دچار آسیب نمی‌شود:

  • شستشوی مو با آب گرم و داغ
  • استحمام روزانه
  • رنگ و دکلره کردن مو غیر اصولی
  • شانه کردن مو فر با برس معمولی
  • استفاده از محصولات دارای الکل، سولفات
  • به پشت خوابیدن
  • بستن دم اسبی مو
  • استفاده از روبالشی نخی یا کتان از مهم ترین بخش‌های روتین موی فر است.
  • استفاده از بیش از حد از دستگاه‌های حرارتی

عدم استفاده از دستگاه‌های حرارتی

مو فر باید در معرض هوای آزاد خشک شود. استفاده بیش از حد از دستگاه‌های حرارتی، باعث خشک شدن و آسیب به مو می‌شود. اگر قصد دارید از این دستگاه‌ها برای خشک کردن مو فر استفاده کنید قبل از آن از اسپری محافظتی حاوی سیلیکون یا کراتین استفاده کنید. سپس با درجه کم سشوار و با فاصله از مو اقدام به خشک کردن مو نمایید.

چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟

مو فرفری های عزیز می‌توانند با رعایت روتین موی فر حالت اصلی موهای خود را به بهترین شکل ممکن حفظ نمایند.

روتین موی فر چیست؟

به تمامی اقدامات محافظتی برای حفظ حالت موهای فر شما و موادی که برای حالت بخشیدن به موهای شما استفاده می‌شود روتین موی فر گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *